Pressvisning Frösunda Sätraåsen - Framtidens äldreomsorg

Presentation och förhandsvisning av Frösunda Sätraåsen 21/11 kl 11.30

Vård- och omsorgsboende för äldre med demenssjukdom

Till redaktionschefen!

Vi hälsar dig hjärtligt välkommen till presentation och förhandsvisning av Frösunda Sätraåsen i Gävle, ett av Sveriges modernaste vård- och omsorgsboenden för äldre personer med demenssjukdom.

I samband med en visning av Frösundas nya vård- och omsorgsboende Sätraåsen för Gävles pensionärs- och demensorganisationer den 21/11 vill vi bjuda in lokala medier till information om och förhandsvisning av Gävles nya vård- och omsorgsboende (installationer pågår) som ska stå klart i januari 2020. Frösunda Sätraåsen är anpassat till individer med demenssjukdom och miljön har utformats utifrån kognitiv neurovetenskap som också genomsyrar Frösundas vård och omsorg. Det skapar en lugn, harmonisk och individanpassad omsorg där målet är högsta möjliga livskvalitet för de boende.

Välkommen torsdagen den 21 november kl. 11.30

Adress: Frösunda Sätraåsen, Gävlehovsvägen 12, Gävle. Kaffe och smörgås serveras.

Bifogas: Inbjudan till äldreorganisationer

För mer information och anmälan till Pressvisning, kontakta: Lars-Ola Nordqvist, Pressansvarig Frösunda Omsorg, Tel. 010-130 3507, mail: lars-ola.nordqvist@frosunda.se

Vänliga hälsningar

Antonio Mir Cabot, Regionchef Gävle Frösunda Omsorg Äldreomsorg

Program pressvisning Frösunda Sätraåsen 21/11 2019

11:30 Antonio Mir Cabot, Regionchef Gävle, Frösunda Äldreomsorg
  Presentation Frösunda Sätraåsen, Framtidens äldreomsorg.
  Christine Rosencrantz, Affärsområdeschef Äldreomsorg
  Med kognitionskunskap skapar vi livskvalitet för våra kunder. Om familjeföretaget Frösunda Omsorg.
  Pressvisning av Sätraåsens vård- och omsorgsboende (under byggnation)
12:30-15:00   Äldreorganisationers informationsmöte och visning
15:30-16:30   Beata Terzis, Sakkunnig Kognitionskunskap Frösunda Omsorg
  Föredrag om Kognitionskunskap, Gavlerinken/ERP Monitor Arena