Fujitsu Invia i stort ramavtal med Statskontoret

Report this content

Fujitsu Invia i stort ramavtal med Statskontoret Fujitsu Invia har efter upphandling slutit ett ramavtal med Statskontoret. Avtalet omfattar programvaror och tjänster och gäller samtliga statliga myndigheter, kommuner och landsting. Enligt avtalet ska Fujitus Invia leverera produkter för kontorsstöd, operativ- och nätoperativprogram och antivirusprodukter samt uppgraderingar och operativsystem för PC-arbetsplatser. I tjänsterna ingår support, utbildning, tekniskt stöd samt tjänster för anpassning och integration av standardprodukter såväl som kundspecifika lösningar i samband med inköp av programvaror. För att stödja myndigheternas strävan att etablera 24-timmarsmyndigheten omfattar ramavtalet även lösningar för dokumenthantering och diarieföring. - Vi har haft olika ramavtal med Statskontoret i ca 17 år och det är roligt att vi får förnyat förtroende. Den här typen av ramavtal är viktiga för oss och vi ser det som en kvalitetsstämpel, säger Jan Henriques, VD för Fujitsu Invia i Sverige. Avtalet träder i kraft den 1 maj och gäller i 24 månader. - Fujitsu Invia är ett av de företag som uppfyller de höga leveranskrav vi ställer på våra leverantörer, säger Irene Andersson, projektledare på Statskontoret. För ytterligare information, vänligen kontakta: Johan Nybom Jan Henriques Informationschef, Fujitsu VD, Fujitsu Invia i Sverige Invia i Sverige Tfn 08-793 78 78 / 070-793 78 Tfn 08-793 77 41 / 070-793 78 77 41 E-mail: E-mail: jan.henriques@invia.fujitsu.c johan.nybom@invia.fujitsu.co om m Om Fujitsu Invia Fujitsu Invia (f.d. ICL Invia) är en av Nordens ledande leverantörer inom områdena integrerade tjänster för infrastrukturer och IT- applikationer. I erbjudandet ingår outsourcing av IT-infrastrukturer genom det egna konceptet Provia samt helpdesk och support. Fujitsu Invia äger en tredjedel av servicebolaget InfoCare och erbjuder därigenom kunderna ständig tillgång till en landsomfattande lokal fältservice. Fujitsu Invias huvudkontor är beläget i Helsingfors. Omsättningen för 2000/2001 uppgick till 332 MEUR. Antalet anställda i Norden är totalt ca 2300, varav ca 270 i Sverige. Fujitsu Invia ingår i Fujitsu-gruppen som är världens tredje största IT- företag. www.se.invia.fujitsu.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/29/20020429BIT00870/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/29/20020429BIT00870/wkr0002.pdf