Holmen Paper väljer Mandators projektstyrningsverktyg

Pappersbruken Hallsta och Wargön inom Holmen Paper AB har valt Mandators framgångsrika projektverktyg Cenit för sina interna projekt.

Verktyget kommer att användas av ett 50-tal projektledare och ekonomer. Syftet är bland annat att få ökad ekonomisk kontroll och göra kostnadsuppföljningar. Projektverktyget ska även integreras med ekonomisystem samt Holmens interna beställningssystem. Projektet startar omgående och systemet planeras vara i drift i april 2008.

- Vårt projektstyrningsverktyg används i dag inom flera områden - offentlig sektor, bygg och entreprenad samt energisektorn. Det är glädjande att nu även ett framgångsrikt industriföretag väljer Cenit, säger Nils-Göran Wirehn, affärsenhetschef Mandator Linköping.

Cenit är Mandators egenutvecklade produkt som med mycket stor flexibilitet låter kunden skräddarsy sitt projektstyrningsverktyg efter verksamhetens behov. Cenit används i dag bland annat av NCC, Vägverket, Nacka Energi och Tekniska verken i Linköping.

Holmen Paper AB ingår i Holmen-koncernen och är en av Europas ledande tillverkare av trähaltigt tryckpapper med fyra pappersbruk i Europa.

Nils-Göran Wiréhn, affärsenhetschef Mandator Linköping. Tel 0708-708 650.
Katarina Mellström, vd och koncernchef Mandator. Tel 070-309 22 50.