Mandator utbildar med Jönsson & Lepp

Utbildningsföretaget Jönsson & Lepp väljer Mandator som utbildningspartner i Göteborg. Samarbetet skapar ett utbildningserbjudande som kombinerar omfattande it-kompetens med gedigen pedagogisk struktur. Speciellt inom Microsoft-området blir konstellationen Mandator och Jönsson & Lepp stark.

För Jönsson & Lepp innebär samarbetet att man får en tillförlitlig partner med hög kompetens inom avancerade it-lösningar. För Mandator innebär samarbetet ett förbättrat pedagogiskt stöd till företagets kunder. Mandator bygger lösningar på tidig och avancerad teknik. För att kunderna ska kunna förvalta lösningarna krävs rätt kunskapsnivå och tillgången till Jönsson & Lepps infrastruktur är en fördel.

- Samarbetet blir en viktig del i vårt erbjudande, säger Helen Fredin, ansvarig för Mandators verksamhet i Göteborg. Förutom den faktiska kunskapen och erfarenheten kommer utbildningarna många gånger att genomföras i våra lokaler. Den fysiska närheten innebär vi inte bara erbjuder våra kunder en klassisk utbildning utan de får även en möjlighet att träffa och diskutera med konsulter som bygger verkliga tillämpningar.

Såväl Mandator som Jönsson & Lepp hör till Microsofts främsta partners i Sverige och bägge företagen har högsta partnernivå. Microsoft är också ett område där Mandator använder senaste tekniken och samarbetet med Jönsson & Lepp blir där extra slagkraftigt.

Samarbetet mellan Mandator och Jönsson & Lepp inleds hösten 2007.