SMHI tecknar ramavtal med Mandator

Report this content

Mandator är ett av fem utvalda it-företag i SMHI:s ramavtalsupphandling. Avtalet gäller till 30 juni 2009, med möjlighet till förlängning ytterligare ett år.
De kompetensområden som omfattas av avtalet är Verksamhetsutveckling och strategi, Projektledning, Systemutveckling och systemförvaltning samt Infrastruktur.

Kompetens, arbetsprocesser och kostnader var huvudkriterier vid urvalet.

- Vi ser fram emot att få bidra med att effektivisera och utveckla SMHI:s verksamhet ytterligare med hjälp av it under de närmaste åren, säger Anders Velander, försäljningschef på Mandator. Vi har under året tecknat flera ramavtal inom offentlig sektor och kan konstatera att Mandators kombination av teknisk kompetens och verksamhetskunnande är mycket efterfrågad.

SMHI, Sveriges meteorologiska och hydrologiska institut, är en myndighet under Miljö- och samhällsbyggnadsdepartementet med cirka 550 anställda och en omsättning på cirka 530 miljoner kronor.

För mer information, vänligen kontakta Anders Velander, försäljningschef Mandator, tel 08-402 31 22.