Ansvarstagande centralt budskap i Fujitsu Siemens nya reklamkampanj

Ansvarstagande centralt budskap i Fujitsu Siemens nya reklamkampanj Precis lagom till att vårvindarna sveper in över Sverige drar Fujitsu Siemens Computers igång en ny reklamkampanj. Den riktar sig till såväl stora företag och organisationer som små och medelstora verksamheter och slår an på företagets kärnvärde: ansvar. - Den nya kampanjen talar till våra kunder på deras villkor. Den trycker också på det faktum att vi är en ansvarskännande IT-leverantör, säger Susanne Carlsson, reklamchef hos Fujitsu Siemens Computers i Sverige. Kampanjen drar igång på bred front i över hela Europa under perioden mars-juni. Ett ansvarsfullt förhållningssätt till IT-behoven är det viktigaste kriteriet vid valet av leverantör. Det visar en undersökning som Fujitsu Siemens nyligen har gjort bland cirka 600 beslutsfattare. Detta lyfts fram i den nya kampanjen; med provokativa påståenden som "Perfekta strukturer bildas genom konsolidering eller ansvarstagande", "Intelligenta system klarar sig utan ledning, men inte utan ansvar" och "Mobilitet, instinkt eller ansvarskänsla?" marknadsförs mångsidiga penndatorn LIFEBOOK T, bladserverfamiljen PRIMERGY BX och SCENIC E Green PC. Fujitsu Siemens lyfter fram det som ligger kunderna varmast om hjärtat: fungerande verksamhet och en partner man kan lita på. En del av kampanjen tar upp de utmaningar stora företag och organisationer står inför, från konsolidering och implementering av mobilitet till att överväga produkter som är miljöanpassade. Små och medelstora verksamheter kräver IT-produkter och lösningar som gör det de ska och vars funktionalitet passar deras specifika behov. Support av hög kvalitet är också en nyckelfaktor för dessa kunder. Därför utvecklar Fujitsu Siemens i nära samarbete med lokala partner IT- lösningar som tillfredsställer de behov som finns och erbjuder helhetslösningar som innebär lägre omkostnader för kunderna. Den nya kampanjen ska inte bara öka intresset för produkterna utan också hjälpa kunderna att hitta rätt lösningar. Kampanjen pågår under hela 2004 och omfattar bland annat annonser i affärsmedia, direktreklam och TV-reklam. Den har utformats av den tyska byrån ProDesign. För ytterligare information, kontakta: Susanne Carlsson, reklamchef Fujitsu Siemens Computers, 08-5888 8278 Om Fujitsu Siemens Computers Fujitsu Siemens Computers är Europas ledande IT-företag med fokus på nästa generations mobila och verksamhetskritiska produkter, tjänster och lösningar. Företagets breda produktportfölj innehåller allt från handdatorer till ledande infrastruktur-lösningar för mycket stora verksamheter. Företaget har en stark närvaro på alla nyckelmarknader i Europa, Mellanöstern och Afrika. Med ägarnas Fujitsu Limited och Siemens AG samlade styrka, innovativa kraft och globala räckvidd i ryggen, kan Fujitsu Siemens möta behoven hos såväl internationella koncerner som små och medelstora verksamheter och privatpersoner. Företagets Sverigekontor finns i Upplands Väsby utanför Stockholm och den indirekta säljmodellen är vår ledstjärna. Fujitsu Siemens är vidare godkänt av Statskontoret som leverantör av stationära och bärbara datorer samt servrar. Det finns mer information på www.fujitsu-siemens.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/30/20040330BIT00450/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/30/20040330BIT00450/wkr0002.pdf