Fördubblade prestanda i Fujitsu Siemsn nya generation lagringssystem

Fördubblade prestanda i Fujitsu Siemens nya generation lagringssystem Fujitsu Siemens Computers byter nu ut lagringssystemen i företagets FibreCAT CX-familj mot nya system som har upp till dubbelt så höga prestanda. De nya lagringssystemen har snabbare processorer, större cacheminne och stöder dubbelt så många servrar och logiska diskenheter som de tidigare modellerna. Fujitsu Siemens fasar nu ut lagringssystemen FibreCAT CX200, CX400 och CX600 och ersätter dessa med tre nya, betydligt kraftfullare modeller. Nya CX300, CX500 och CX700 har avsevärt högre prestanda än tidigare CX- modeller men kommer att säljas till motsvarande priser. - Allt fler av våra kunder tar ett helhetsgrepp om den information som hanteras i verksamheten och konsoliderar sitt lagringsbehov genom att installera nätverksbaserade lagringssystem. Med de nya CX-modellerna kan vi erbjuda ännu kostnadseffektivare lösningar som dessutom är skalbara och har hög tillgänglighet, säger Per-Olof Sjöqvist, produktchef för FibreCAT på Fujitsu Siemens Computers i Sverige. Prestanda i de nya modellerna är i flera fall fördubblade. FibreCAT CX500, som ersätter CX400, kan hantera dubbelt så många diskar (120 stycken) och dubbelt så många servrar (128 stycken) och har dubbelt så stort cacheminne (4 gigabyte). Med CX500 kan man definiera upp till 1 024 logiska diskenheter vilket också det är dubbelt så mycket som var möjligt med CX400. CX500 hanterar 120 000 I/O-operationer per sekund (IOPS) medan CX400 klarar hälften så många. Även CX700 och CX300 har genomgått motsvarande prestandaförbättringar jämfört med föregångarna CX600 och CX200. Lagringssystemen stöder en rad olika diskstorlekar, från 36 till 250 gigabyte, och kan hantera både Serial ATA- och Fibre Channel-diskar. Fibre Channel-diskar ger högsta möjliga prestanda medan Serial ATA- diskar ger stor lagringskapacitet till en låg kostnad. Både de nya och tidigare modellerna av FibreCAT CX har nu stöd för nya 73 gigabyte Fibre Channel-diskar med en rotationshastighet på 15 000 varv per minut. Att installera diskar med så hög rotationshastighet kan ge upp till 50 procent högre prestanda. FibreCAT CX-systemen tillverkas av EMC. Fujitsu Siemens är EMC:s största partner i EMEA-området (Europe, Middle-East, Africa). För ytterligare information: Vänligen kontakta: Per-Olof Sjöqvist, produktchef, Fujitsu Siemens Computers, tel: 08-5888 8321 Bilder, se: http://www.fsc-mediaserver.com/ms/go.cfm?itemid=5759&jumpfactor=6 Om Fujitsu Siemens Computers Fujitsu Siemens Computers är Europas ledande IT-företag med fokus på nästa generations mobila och verksamhetskritiska produkter, tjänster och lösningar. Företagets breda produktportfölj innehåller allt från handdatorer till ledande infrastruktur-lösningar för mycket stora verksamheter. Företaget har en stark närvaro på alla nyckelmarknader i Europa, Mellanöstern och Afrika. Med ägarnas Fujitsu Limited och Siemens AG samlade styrka, innovativa kraft och globala räckvidd i ryggen, kan Fujitsu Siemens möta behoven hos såväl internationella koncerner som små och medelstora verksamheter och privatpersoner. Företagets Sverigekontor finns i Upplands Väsby utanför Stockholm och den indirekta säljmodellen är vår ledstjärna. Fujitsu Siemens är vidare godkänt av Statskontoret som leverantör av stationära och bärbara datorer samt servrar. Det finns mer information på www.fujitsu-siemens.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/10/20040210BIT00630/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/10/20040210BIT00630/wkr0002.pdf