Fujitsu Siemens bildar konsultnätverk

Fujitsu Siemens bildar konsultnätverk Fujitsu Siemens Computers breddar sitt partnersamarbete till att även omfatta konsulttjänster. Ett nätverk har bildats med inriktning på verksamhetskritisk IT, och samarbetsavtal har inledningvis tecknats med fyra konsultföretag: Qualidus, BMK Consulting, Forum SQL och Prosales. - De tillför mervärden till våra produkter och gör oss till en ännu starkare partner inom området verksamhetskritisk IT, säger Mårten Fintling, chef för Competence Center på Fujitsu Siemens i Sverige. Han betonar att kunderna i dag efterfrågar helhetslösningar, både produkter och tjänster, och att det nya nätverket - Business Consulting Network (BCN) - gör att man kan ge kunderna just det. Fujitsu Siemens verksamhet bygger sedan starten på ett nära samarbete med både nationella och lokala partner. Nu har den framgångsrika partnermodellen utvecklats till att även omfatta konsulttjänster inom områden som affärsutveckling, datalagring och backup, test- och kvalitetssäkring, Unixbaserade servrar och Windows .Net Server. - Genom ökad kompetens kan vi och våra partner komma in tidigare i beslutsprocesserna och därmed leverera smartare lösningar mer påtaglig kundnytta, säger Mårten Fintling. För ytterligare information, vänligen kontakta: Claes Granath, marknadschef, Fujitsu Siemens Computers, tel: 08-5888 82 58, mobil: 073-978 82 58 Om Fujitsu Siemens Computers Fujitsu Siemens Computers är en ledande leverantör av datorprodukter i Europa. Vi erbjuder ett unikt urval av produkter och lösningar, från handdatorer, bärbara datorer, arbetsstationer för den professionella användaren, samt konsumentdatorer. Företaget har även ett starkt erbjudande inom verksamhetskritisk IT (Business Critical Computing) från topprankade Intel- och UNIX-baserade servrar till stordatorer och lagringslösningar. Vi är godkända av Statskontoret som leverantör av stationära och bärbara datorer samt servrar. Se även: www.fujitsu- siemens.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/05/20021205BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/05/20021205BIT00160/wkr0002.pdf