Fujitsu Siemens Computers presenterar en rad nyheter på årets CeBIT-mässa

Fujitsu Siemens Computers presenterar en rad produktnyheter på årets CeBIT-mässa Europas ledande IT-företag Fujitsu Siemens Computers kommer att stå i centrum på årets CeBIT-mässa och presentera såväl kompletta lösningar för verksamhetskritisk IT som en rad spännande produktnyheter. PRIMERGY-servrar På mässan visas bland annat den nya Intelbaserade PRIMERGY BX 600- bladservern för allra första gången. Den är framtagen för applikationer som exempelvis Exchange Server 2003, SQL Server och mySAP Business Suite och kan öka effektiviteten i en datahall markant. Utrustad med tio blad med dubbla Xeon-processorer i ett 7U stort chassi är PRIMERGY BX 600 en garanti för skalbarhet i ordets rätta bemärkelse och låga driftskostnader. PRIMEPOWER-servrar På CeBIT-mässan visas också nya modeller i PRIMEPOWER-familjen med SPARC64-processorer på 1,3 GHz. En 30-procentig prestandaökning och en fördubbling av minneskapaciteten gör dem till perfekta applikationsservrar i verksamhetskritiska miljöer. STYLISTIC - penndator Penndatorn STYLISTIC ST5010 har en 12,1 tum stor skärm och väger trots det endast 1,54 kilo. Den är utrustad med Intel Centrino Mobile Technology med inbyggt stöd för mobil kommunikation (integrerat trådlöst LAN som stödjer 54 Mbit/s). Det som gör den särskilt intressant för mobila användare är att batterierna klarar upp till åtta timmars användning. På mässan visas också en ny penndator som har en skärm som lämpar sig särskilt väl för utomhusbruk. LIFEBOOK S - bärbar dator för professionellt bruk Nya bärbara LIFEBOOK S7010 har en större bildskärm än sina föregångare - 14 tum i stället för 13. Trots det är både vikt, 1,77 kilo, och omfång i princip oförändrade. Datorn, som är perfekt för professionella användare, har ett modulfack och erbjuds också med en portreplikator som tillval. Möjligheten att stoppa i ett extra batteri, en extra hårddisk eller varför inte en DVD/CD-RW-enhet, innebär en rad praktiska fördelar för användarna som kan anpassa datorn efter de behov som gäller för stunden. FUTRO B200 - tunn klient En annan nyhet är de tunna klienterna i FUTRO-familjen. När FUTRO B200- familjen används i en terminal server-miljö kan de åstadkomma en väsentlig minskning av de totala IT-kostnaderna. FUTRO B200-familjen är betydligt kraftfullare än sin föregångare, FUTRO B100, och går att få med ett större antal konfigurationer. Dessutom finns Windows XP Embedded samt Linux-operativsystemet eLux NG. AMILO - bärbar dator för privat bruk En rad nya modeller presenteras - från instegsmodellen med AMD-processor och en särskild konkurrenskraftig prislapp till system med Intel Centrino Mobile Technology. Multimediadatorer i samma familj, med widescreen-skärmar och kraftfull Radeon 9700-grafik, visas också. SCALEO - konsumentdatorer På konsumentdatorsidan riktas strålkastaren mot två nya modeller: den elegant designade mulimediadatorn för vardagsrummet SCALEO C och den extremt tysta och dessutom miljöanpassade datorn SCALEO T "green PC". ACTIVY Media Center Fujitsu Siemens och T-Onlines gemensamma ansträngningar för att få fotfäste på en marknad där internet och interaktiv TV smälter samman, gör att CeBIT kommer att användas som avskjutningsramp för T-Online Vision och ACTIVY Media Center. Bland annat presenteras T-Onlines video-on-demand tjänst. För ytterligare information, kontakta: Claes Granath, marknadsdirektör hos Fujitsu Siemens Computers i Sverige, telefon 08-5888 8258 För bildmaterial, se: PRIMERGY BX600 http://www.fsc-mediaserver.com/ms/go.cfm?itemid=9086&jumpfactor=6 STYLISTIC ST5010 http://www.fsc-mediaserver.com/ms/go.cfm?itemid=8910&jumpfactor=6 LIFEBOOK S7010 http://www.fsc-mediaserver.com/ms/go.cfm?itemid=9153&jumpfactor=6 FUTRO B http://www.fsc-mediaserver.com/ms/go.cfm?itemid=8410&jumpfactor=6 SCALEO C http://www.fsc-mediaserver.com/ms/go.cfm?itemid=9006&jumpfactor=6 ACTIVY http://www.fsc-mediaserver.com/ms/go.cfm?itemid=7704&jumpfactor=6 Om Fujitsu Siemens Computers Fujitsu Siemens Computers är Europas ledande IT-företag med fokus på nästa generations mobila och verksamhetskritiska produkter, tjänster och lösningar. Företagets breda produktportfölj innehåller allt från handdatorer till ledande infrastruktur-lösningar för mycket stora verksamheter. Företaget har en stark närvaro på alla nyckelmarknader i Europa, Mellanöstern och Afrika. Med ägarnas Fujitsu Limited och Siemens AG samlade styrka, innovativa kraft och globala räckvidd i ryggen, kan Fujitsu Siemens möta behoven hos såväl internationella koncerner som små och medelstora verksamheter och privatpersoner. Företagets Sverigekontor finns i Upplands Väsby utanför Stockholm och den indirekta säljmodellen är vår ledstjärna. Fujitsu Siemens är vidare godkänt av Statskontoret som leverantör av stationära och bärbara datorer samt servrar. Det finns mer information på www.fujitsu-siemens.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/09/20040309BIT00550/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/09/20040309BIT00550/wkr0002.pdf