Fujitsu Siemens Computers siktar på att öka sin försäljning av miljöanpassade datorer med 50 procent Fujitsu Siemens Computers satsar på att öka sin försäljning av miljöanpassade datorer med 50 procent under innevarande budgetår. Som ett led i detta planerar företaget nu att utöka sin befintliga produktportfölj för miljöanpassade pc´s och arbetsstationer. Det meddelade företaget på fredagen i samband med firandet av Earth Day 2004. - Det räcker inte med miljöanpassade produkter. Vårt strategiska fokus bygger på en helhetssatsning från leverantörsledet till produktionsmetoder och de produkter vi säljer, säger Hans Alm, VD Fujitsu Siemens i Norden. Företaget aviserar flera nya produkter i SCENIC Green PC * serien. Produkterna är planerade att lanseras under sommaren 2004. Fujitsu Siemens försäljning av miljöanpassade produkter uppgår i dag till 15 procent av företagets totala försäljning; målet är nu att på mindre än ett år öka andelen med 50 procent. Företaget har per i dag investerat 500 till 600 000 Euro, per lina ,i sina moderna och miljöanpassade produktionslinor. Och flera nya investeringar är planerade i anslutning till företagets miljöanpassade produkter. * Har bly och halogenreducerade moderkort För ytterligare information, kontakta: Annika Sundequist, Marketing & PR Coordinator, telefon 08-5888 8214 Om Fujitsu Siemens Computers Fujitsu Siemens Computers är Europas ledande IT-företag med fokus på nästa generations mobila och verksamhetskritiska produkter, tjänster och lösningar. Företagets breda produktportfölj innehåller allt från handdatorer till ledande infrastruktur-lösningar för mycket stora verksamheter. Företaget har en stark närvaro på alla nyckelmarknader i Europa, Mellanöstern och Afrika. Med ägarnas Fujitsu Limited och Siemens AG samlade styrka, innovativa kraft och globala räckvidd i ryggen, kan Fujitsu Siemens möta behoven hos såväl internationella koncerner som små och medelstora verksamheter och privatpersoner. Företagets Sverigekontor finns i Upplands Väsby utanför Stockholm och den indirekta säljmodellen är vår ledstjärna. Fujitsu Siemens är vidare godkänt av Statskontoret som leverantör av stationära och bärbara datorer samt servrar. Det finns mer information på www.fujitsu-siemens.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/28/20040428BIT00660/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/28/20040428BIT00660/wkr0002.pdf