Fujitsu Siemens nya LCD skärmar kombinerar form och funktion

Fujitsu Siemens nya LCD-skärmar kombinerar form och funktion Fujitsu Siemens Computers lanserar i dagarna två nya LCD-skärmsserier som skräddarsytts för professionella användare med skiftande behov. Den nyskap-ande formen, med silversvarta detaljer, matchar företagets pc:s för profession-ella användare, utan att kompromissa med ergonomin. LCD- skärmarna finns i 15, 17 och 19 tum med en upplösning från 1024 x 768 pixlar till 1280 x 1024 beroende på storlek. Den enkla självförklarande OSD-menyn, med instruktioner på sex språk, gör skärmarna särskilt lätta att använda. De inbyggda högtalarna och den integrerade strömförsörjningen bidrar dessutom till ordning och reda på skrivbordet. Basicmodellen (B15-1 och B17-1) finns i storlekarna 15 och 17 tum och riktar sig till kostnadsmedvetna användare. Premiummodellen (P15-1, P17- 1 och P19-1) finns i storlekarna 15, 17 och 19 tum och riktar sig till användare med krävande behov. Det som gör premiumskärmarna särskilt attraktiva i ergonomiska termer är att de har justerbar sockel och att det går att vrida skärmen 90 grader. Med de nya LCD-skärmarna, från Fujitsu Siemens, kan användare välja en bildskärm som passar just deras behov. De nya modellerna kombinerar funktion och form och är samtidigt ett innovativt tillval till SCENIC- datorerna. Som vinnare av IF Design Award 2003 - de ser till och med bra ut på baksidan - är de en visuell tillgång för vilken verksamhet som helst. Premiumskärmarna: inbyggda högtalare, inbyggt power supply, strömkabeln som följer med skärmen kan kopplas direkt in i SCENIC-datorns kraftaggregat vilket gör att det bara behövs en strömkabel i strömuttaget i väggen för att kunna driva både bildskärm och PC. Den är också höj- och sänkbar och har tilt- och vridbar fot, 90 grader rotation. Pivotprogramvara ingår. Det är möjligt med såväl analog som digital anslutning, båda kablarna följer med. Basic-skärmarna: inbyggda högtalare samt power supply som premiumskärmarna, men den är inte höj- och sänkbar och har ingen vridbar fot. Skärmen måste anslutas analogt. För ytterligare information, vänligen kontakta: Eric Mellin, produktchef, tel: 073/978 8343 För bilder, se: http://www.fsc- mediaserver.com/ms/go.cfm?itemid=7324&jumpfactor=6&nav=false Om Fujitsu Siemens Computers Fujitsu Siemens Computers är en ledande leverantör av datorprodukter i Europa. Vi erbjuder ett unikt urval av produkter och lösningar, från handdatorer, bärbara datorer, arbetsstationer för den professionella användaren, samt konsumentdatorer. Företaget har även ett starkt erbjudande inom verksamhetskritisk IT (Business Critical Computing) från topprankade Intel- och UNIX-baserade servrar till stordatorer och lagringslösningar. Vi är godkända av Statskontoret som leverantör av stationära och bärbara datorer samt servrar. Se även: www.fujitsu- siemens.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/10/20030606BIT00330/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/10/20030606BIT00330/wkr0002.pdf