Fujitsu Siemens SCENIC C610 - ett enkelt sätt att bidra till en bättre miljö

Fujitsu Siemens SCENIC C610 - enkelt sätt att bidra till en bättre miljö Fujitsu Siemens Computers minsta stationära dator för professionellt bruk, SCENIC C610, är ett bra val för miljön. Datorn klarar de nya, tuffare Svanenkriterierna för bland annat energiförbrukning och flamskyddsmedel i plaster. Och detta utan att ge avkall på vare sig funktion eller kvalitet. SCENIC C610 är den tredje datorn i dagens SCENIC-familj som, liksom flera bildskärmar i Fujitsu Siemens sortiment, får bära det officiella nordiska miljömärket Svanen. - Det här ligger helt i linje med våra strategiska fokus; vi ska dels leverera innovativa IT-produkter, dels väga in miljöaspekten i allt vi gör, säger Claes Granath, marknadsdirektör hos Fujitsu Siemens Computers i Sverige, och konstaterar att företaget sedan tidigare är certifierat enligt det internationella miljöledningssystemet ISO14001. SCENIC C610 är, trots sitt behändiga format, en kraftfull och pålitlig dator. Den är också väldigt tyst och har inbyggt stöd för flera språk. Det gör att den mer än väl svarar upp till de krav som ställs på datorer för professionellt bruk. För ytterligare information: Vänligen kontakta: Claes Granath, marknadsdirektör, Fujitsu Siemens Computers, tel: 08-5888 8258 Bilder, se: http://www.fsc- mediaserver.com/ms/go.cfm?itemid=7960&jumpfactor=6 Om Fujitsu Siemens Computers Fujitsu Siemens Computers är Europas ledande IT-företag med fokus på nästa generations mobila och verksamhetskritiska produkter, tjänster och lösningar. Företagets breda produktportfölj innehåller allt från handdatorer till ledande infrastruktur-lösningar för mycket stora verksamheter. Företaget har en stark närvaro på alla nyckelmarknader i Europa, Mellanöstern och Afrika. Med ägarnas Fujitsu Limited och Siemens AG samlade styrka, innovativa kraft och globala räckvidd i ryggen, kan Fujitsu Siemens möta behoven hos såväl internationella koncerner som små och medelstora verksamheter och privatpersoner. Företagets Sverigekontor finns i Upplands Väsby utanför Stockholm och den indirekta säljmodellen är vår ledstjärna. Fujitsu Siemens är vidare godkänt av Statskontoret som leverantör av stationära och bärbara datorer samt servrar. Det finns mer information på www.fujitsu-siemens.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/25/20031125BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/25/20031125BIT00010/wkr0002.pdf