Fujitsu Siemens utnämner nya nyckelpersoner inom marknad och lösningsförsäljning Fujitsu Siemens Computers har de senaste veckorna synts i media med sin nya globala reklamkampanj med budskapet "We make sure" som kommunicerar att företaget arbetar vidare mot att bli en helhetsleverantör av infrastrukturlösningar mot sina kunder och partners. Som ett led i denna satsning har företaget omorganiserat och tillsatt en ny marknadsdirektör och en ny försäljningsdirektör för allianser och lösningar i Sverige. Martin Cullberg tillträder rollen som marknadsdirektör i Sverige. Martin har lång erfarenhet från Fujitsu Siemens Computers och arbetade senast som Director Business Development med fokus på serverförsäljning. Martin har tidigare varit försäljningschef för nyckelkunder i Sverige. - Som ett led i vår satsning på marknadsföring så har vi beslutat av göra en förändring inom den svenska marknadsorganisation. Fokus kommer att ligga på att etablera oss som en IT-infrastrukturpartner inom servers och storage, säger Hans Alm, VD Fujitsu Siemens i Norden. Martin ersätter Claes Granath som fortsätter inom bolaget som försäljningsdirektör, allianser och lösningar i Sverige. Det innebär att företaget strävar efter att fördjupa sina relationer med lösnings- och teknologipartners som t ex SAP, EMC, Oracle, Microsoft och Intel, med huvudmission att driva ISV/lösningsrelaterad försäljning. - För att vi skall lyckas som en IT infrastrukturpartner så måste vi ha mycket bra relationer med våra partners. Vi arbetar med en modell där all försäljning sker tillsammans med partners, fortsätter Hans Alm. För att ytterligare stärka positionerna och etablera varumärket Fujitsu Siemens Computers som en infrastrukturpartner så tillträder Annika Sundequist som PR ansvarig i Sverige. Annika har tidigare arbetat som Nordic Marketing and Communication coordinator i Norden. För ytterligare information, kontakta: Annika Sundequist, PR ansvarig, telefon 08-5888 8214 Om Fujitsu Siemens Computers Fujitsu Siemens Computers är Europas ledande IT-företag med fokus på nästa generations mobila och verksamhetskritiska produkter, tjänster och lösningar. Företagets breda produktportfölj innehåller allt från handdatorer till ledande infrastruktur-lösningar för mycket stora verksamheter. Företaget har en stark närvaro på alla nyckelmarknader i Europa, Mellanöstern och Afrika. Med ägarnas Fujitsu Limited och Siemens AG samlade styrka, innovativa kraft och globala räckvidd i ryggen, kan Fujitsu Siemens möta behoven hos såväl internationella koncerner som små och medelstora verksamheter och privatpersoner. Företagets Sverigekontor finns i Upplands Väsby utanför Stockholm och den indirekta säljmodellen är vår ledstjärna. Fujitsu Siemens är vidare godkänt av Statskontoret som leverantör av stationära och bärbara datorer samt servrar. Det finns mer information på www.fujitsu-siemens.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/04/20040503BIT00670/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/04/20040503BIT00670/wkr0002.pdf