Fujitsu Siemens utökar trådlös satsning tillsammans med Expander Wireless

Fujitsu Siemens utökar trådlös satsning tillsammans med Expander Wireless Expander Wireless Nordic och Fujitsu Siemens Computers har tecknat ett strategiskt samarbetsavtal om svensk distribution av Connect2air, en produktfamilj för avancerade trådlösa lösningar. Samarbetet innebär också att Expander Wireless utökar Fujitsu Siemens försäljnings-organisation med expertkompetens inom trådlösa och mobila lösningar. Tack vare Expander Wireless övriga sortiment, inklusive programvara för mobil affärsanvändning, kompletteras dessutom Fujitsu Siemens Computers produktportfölj så att företagskunder kan erbjudas nyckelfärdiga mobila lösningar. - Expander Wireless är entreprenörsdrivna, kompetenta och kundinriktade vilket gör att de har de bästa förutsättningarna att lyckas i det trådlösa segmentet, säger Claes Granath, marknadsdirektör på Fujitsu Siemens. Vi är väldigt nöjda med att ha detta samarbete på plats, fortsätter han. Marknaden för mobila lösningar växer snabbt i Sverige. Försäljningen av bärbara datorer och avancerade handdatorer förväntas växa med 35 procent årligen fram till 2007 (Pixell 2002). - Vi är mycket glada över vårt samarbete med en av Europas ledande datorleverantörer. Fujitsu Siemens har en mycket stark och fokuserad mobilitetsstrategi vilket passar oss perfekt, säger Magnus Larsson VD på Expander Wireless Nordic. Produktfamiljen Connect2Air baseras på trådlös teknik som Blåtand, WLAN och GPRS/GSM. I sortimentet ingår bl a trådlösa nätverk för både hem och företag, Blåtandslösningar för trådlösa utskrifter och GPRS-uppkoppling för handdatorer, anpassade för företags-användare. För ytterligare information, kontakta: Magnus Larsson, VD, Expander Wireless Nordic AB magnus.larsson@expanderwireless.se 0709 - 550 450 Claes Granath, Marknadsdirektör, Fujitsu Siemens Computers AB, claes.granath@fujitsu-siemens.com ; 0739 -788 258 Fujitsu Siemens Computers är en ledande leverantör av IT-produkter i Europa. Företaget erbjuder ett unikt urval av produkter och lösningar, från handdatorer, bärbara datorer, arbetsstationer för den professionella användaren, samt konsumentdatorer. Företaget har även ett starkt erbjudande inom verksamhetskritisk IT (Business Critical Computing) från topprankade Intel- och UNIX-baserade servrar till stordatorer och lagringslösningar. www.fujitsu-siemens.se Expander Wireless Nordic AB är en ny svensk distributör som marknadsför och distribuerar marknadens ledande trådlösa och mobila produkter och lösningar, med djup produktkunskap och hög servicenivå som specialitet. Grundarna har över 20 års erfarenhet av IT-distribution. www.expanderwireless.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/24/20030624BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/24/20030624BIT00070/wkr0002.pdf