Kraftfullare Sparc-servrar, sänkta priser från Fujitsu Siemens

Kraftfullare Sparc-servrar, sänkta priser från Fujitsu Siemens Fujitsu Siemens Computers breddar nu sitt utbud av Sparc/Solaris- servrar. De nuvarande instegsmodellerna PRIMEPOWER 250 och PRIMEPOWER 450 lanseras i nya, kraftfulla versioner. Samtidigt sänks priserna på dagens modeller med upp till 20 procent. Fujitsu Siemens Computers lanserar nu två nya, kraftfulla varianter av företagets populära Solaris-servrar PRIMEPOWER 250 och PRIMEPOWER 450. De nya varianterna ersätter inte dagens modeller, som i stället prissänks med upp till 20 procent. - De nya instegsmodellerna kompletterar vårt redan omfattande sortiment av Sparc-baserade Solaris-servrar, säger Per-Olof Sjöqvist, produktchef för PRIMEPOWER på Fujitsu Siemens Computers i Sverige. Bland nyheterna i de nya modellerna märks processorer med 20 procent högre klockfrekvens och med dubbelt så stort internt cacheminne. De nya modellerna har 30 procent högre prestanda enligt SPECint2000 (heltalsberäkningar) och SPECfp2000 (flyttalsberäkningar). PRIMEPOWER 250 och PRIMEPOWER 450 levereras med upp till två respektive fyra processorer. Processorerna som används är Fujitsu Siemens egna Sparc64 V-processorer. - Vi är ensamma på marknaden att ha processorer med högsta möjliga säkerhet och vi använder dessa även i våra instegsmodeller, säger Per- Olof Sjöqvist. Fujitsu Siemens egenutvecklade Sparc64 V-processor har bland annat paritetskontroll i processorns interna register och ECC-skydd (Error Correcting Code) av såväl Nivå 1- och Nivå 2-cacheminne som arbetsminne. Processorn kan själv upptäcka enstaka bitfel och köra om en instruktion om så skulle behövas. Detta minimerar risken för onormala driftstörningar och höjer tillgängligheten i systemen avsevärt. - Våra kunder väljer PRIMEPOWER för att de förväntar sig bra pris/prestanda men även hög tillgänglighet och driftsäkerhet, säger Per- Olof Sjöqvist. Fujitsu Siemens PRIMEPOWER-servrar stöder Solaris version 8 och 9 och även kommande version 10. För ytterligare information: Vänligen kontakta: Per-Olof Sjöqvist, produktchef, Fujitsu Siemens Computers, tel: 08-5888 8321 Bilder, se: http://www.fsc- mediaserver.com/ms/go.cfm?itemid=7769&jumpfactor=6 Om Fujitsu Siemens Computers Fujitsu Siemens Computers är Europas ledande IT-företag med fokus på nästa generations mobila och verksamhetskritiska produkter, tjänster och lösningar. Företagets breda produktportfölj innehåller allt från handdatorer till ledande infrastruktur-lösningar för mycket stora verksamheter. Företaget har en stark närvaro på alla nyckelmarknader i Europa, Mellanöstern och Afrika. Med ägarnas Fujitsu Limited och Siemens AG samlade styrka, innovativa kraft och globala räckvidd i ryggen, kan Fujitsu Siemens möta behoven hos såväl internationella koncerner som små och medelstora verksamheter och privatpersoner. Företagets Sverigekontor finns i Upplands Väsby utanför Stockholm och den indirekta säljmodellen är vår ledstjärna. Fujitsu Siemens är vidare godkänt av Statskontoret som leverantör av stationära och bärbara datorer samt servrar. Det finns mer information på www.fujitsu-siemens.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/04/20040304BIT00140/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/04/20040304BIT00140/wkr0002.pdf