Fujitsu ett av världens 100 mest innovativa företag

Analysföretaget Thomson Reuters korade nyligen världens 100 mest innovativa företag. Undersökningen, som baseras på patent, visar att Fujitsu är ett av världens mest innovativa företag.

I undersökningen granskades ledande innovationsdrivna företag avseende antalet godkända patent, den globala räckvidden för deras patent, antalet tillfällen patenten citerats i litteratur och storleken på företagens patentportfolio.

Fujitsus patent har citerats över 86 000 gånger under perioden, något som visar graden av påverkan patenten haft på den globala teknikutvecklingen och det indikerar också patentens värde när det gäller att vidareutveckla idéerna.

Undersökningen Thomson Reuters Top 100 Global Innovators lyfter världens 100 mest innovativa företag och presenterar dem utan rangordning.

För att läsa mer om undersökningen och ta del av den i sin helhet, läs mer här:

För mer information, var vänlig kontakta:

Björn Landerberg, Head of Marketing & Communications, Fujitsu
E-post: bjorn.landerberg@se.fujitsu.com

Om Fujitsu

Fujitsu i Sverige är en ledande leverantör av tjänster, lösningar och produkter inom IT och kommunikation.  Fujitsu erbjuder outsourcing, konsulttjänster samt en heltäckande portfölj av IT-lösningar, såväl i Sverige och Norden som globalt. Svenska Fujitsu har 1 200 anställda och kontor över hela landet. Kunder finns inom såväl den privata som offentliga sektorn; bland annat inom bank och finans, detaljhandel, industri, telekom samt centrala myndigheter. Fujitsu Sverige är en del av Fujitsu-gruppen, ett av världens största IT-företag med drygt 170 000 anställda globalt i över 100 länder och huvudkontor i Tokyo, Japan. Bolaget rapporterade en konsoliderad intäkt på 4,5 biljoner yen (55 miljarder USD) för räkenskapsåret som avslutades den 31 mars 2011.

Taggar: