Fujitsu och Saplication satsar på SAP

Många av Fujitsus kunder planerar att utveckla sina SAP-lösningar under de kommande åren. För att möta behovet ingår Fujitsu ett partneravtal med svenska SAP-experten Saplication. Syftet är att leverera heltäckande IT-lösningar där SAP ingår.

Samarbetet kombinerar Fujitsus breda produkt- och tjänsteportfölj med Saplications expertis inom SAP. Tillsammans vill Fujitsu och Saplication skapa värde för sina kunder genom att göra informations- och varuflödena inom organisationerna effektivare. Globalt har Fujitsu stor erfarenhet av SAP via ett partnerskap med SAP AG och genom nya samarbeten förstärker Fujitsu nu kompetensen i Sverige.

Många av våra kunder har huvudkontor i Sverige med verksamhet över hela världen, därför vill vi stötta dem med SAP-expertis även på hemmaplan. Samarbetet med Saplication är ett sätt att komma närmare våra kunder och tillsammans forma deras verksamhet framåt, säger Niklas Hammarström, ansvarig Business Consulting på Fujitsu.

Partnerskapet innefattar samarbete inom försäljning, implementering, utveckling och förvaltning av SAP applikationen samt löpande drift.

Saplication har Sverige som bas och en stark position på den svenska marknaden. Genom samarbetet med Fujitsu skapas även bättre möjligheter för Saplication att leverera lösningar för den internationella marknaden.

– Vi ser fram emot att få arbeta med Fujitsu. Partnerskapet är en viktig del i vårt arbete att fortsätta att växa inom SAP de närmaste åren. Under 2011 planerar vi att rekrytera ett 20-tal SAP-konsulter som bland annat kommer vara del i vårt samarbete med Fujitsu, säger Samuel Holgersson, CEO, Saplication

För mer information, var vänlig kontakta:

Niklas Hammarström
Director Business Consulting, Fujitsu
Mobil: +46 (0)70 793 79 83
E-post: niklas.hammarstrom@se.fujitsu.com

Anette Billing
Director Consulting and Application Services, Fujistu
Mobil: +46(0)70 793 70 10
E-post: anette.billing@se.fujitsu.com

Samuel Holgersson
CEO, Saplication