Pia Kullström till Fujitsu

Fujitsu har rekryterat Pia Kullström som försäljningsdirektör. Pia kommer närmast från Logica där hon var anställd som försäljnings- och marknadsdirektör och var en del av Logicas ledningsgrupp. Hon tillträdde sin tjänst hos Fujitsu den 1 april.

Pia har en gedigen erfarenhet av den svenska IT-branschen. Tidigare har hon arbetat med försäljning inom både den offentliga och den privata sektorn. Hon kommer primärt att ansvara för stora konton hos Fujitsu.

– Vi är glada att välkomna Pia till Fujitsu. Pia har med sig stor erfarenhet av att arbeta med IT och med särskilt fokus på outsourcing. Därför tror vi att hon passar Fujitsus breda utbud väldigt bra, säger Peter Kopelman, Fujitsu.

– Jag ser fram emot att bli en del av Fujitsus framgångsrika expansion på den svenska marknaden och vill delta i fortsatt utveckling av företaget, säger Pia Kullström.

Pia Kullström har en fil kand. inom IT, har studerat juridik och ekonomi vid Stockholms Universitet, är utexaminerad marknadsekonom från IHM samt har gått Handelshögskolans Executive Education utbildning.

Bland hennes tidigare arbetsgivare finns bland annat Diab-data, Bull och WM-data. Hon har lång erfarenhet av försäljningsarbete i olika former, senast i en ledande roll på Logica som försäljnings- och marknadsdirektör.

För mer information, var vänlig kontakta:

Pia Kullström
Försäljningsdirektör, Fujitsu Sverige
Mobil: +46(0)70 793 8161
E-post: pia.kullstrom@se.fujitsu.com

Björn Landerberg
Head of Marketing and Communication
Mobil: +46 (0)73 973 3603
E-post: bjorn.landerberg@se.fujitsu.com

Om Fujitsu

Fujitsu i Sverige är en del av Fujitsu-gruppen, ett av världens största IT-företag med drygt 170 000 anställda globalt i 70 länder och huvudkontor i Tokyo, Japan. Bolaget rapporterade en konsoliderad intäkt på 4,6 biljoner yen (50 miljarder USD) för räkenskapsåret som avslutades den 31 mars 2010. Fujitsu är i dag ledande inom Lean IT i Sverige, framför allt för ServiceDesks. Fujitsu prioriterar miljöarbetet – ett exempel är datorer certifierade för den Nordiska Svanen samt EnergyStar-anpassade servrar. För mer information vänligen besök: http://se.fujitsu.com

Taggar: