Solsken hos Fujitsu när SMHI upphandlat klart

Fujitsu tecknar ett tvåårigt avtal med möjlighet till två års förlängning med SMHI.  Av de fyra områden som SMHI upphandlat så har Fujitsu fått ramavtal inom tre.

SMHI, Sveriges meteorologiska och hydrologiska institut, en expertmyndighet under Miljödepartementet, har upphandlat IT-tjänster inom fyra olika områden. Fujitsu får ramavtal inom tre av dessa: verksamhetsutveckling och strategi, ledning och styrning, samt systemutveckling och förvaltning. Fujitsu har sedan tidigare haft uppdrag för SMHI och har alltså fått fortsatt förtroende.

För mer information, var vänlig kontakta:

Nils-Göran Wiréhn, Affärsenhetschef region Öst, Fujitsu
E-post: nils-goran.wirehn@se.fujtisu.com

Björn Landerberg, Head of Marketing & Communications, Fujitsu
E-post: bjorn.landerberg@se.fujitsu.com

Om Fujitsu

Fujitsu i Sverige är en ledande leverantör av tjänster, lösningar och produkter inom IT och kommunikation.  Fujitsu erbjuder outsourcing, konsulttjänster samt en heltäckande portfölj av IT-lösningar, såväl i Sverige och Norden som globalt. Svenska Fujitsu har 1 200 anställda och kontor över hela landet. Kunder finns inom såväl den privata som offentliga sektorn; bland annat inom bank och finans, detaljhandel, industri, telekom samt centrala myndigheter. Fujitsu Sverige är en del av Fujitsu-gruppen, ett av världens största IT-företag med drygt 170 000 anställda globalt i över 100 länder och huvudkontor i Tokyo, Japan. Bolaget rapporterade en konsoliderad intäkt på 4,5 biljoner yen (55 miljarder USD) för räkenskapsåret som avslutades den 31 mars 2011.

Taggar: