Trafikverket väljer Fujitsu

Fujitsu tecknar ett tvåårigt avtal med Trafikverket gällande installation av projektstyrningsverktyget C7 (tidigare kallat Cenit).  Fujitsu C7 är Fujitsus egenutvecklade verksamhetssystem för projektstyrning. Det används med framgång av entreprenadverksamheter inom såväl offentlig som privat sektor. Trafikverket tecknar även ett fyraårigt underhålls- och supportavtal. Hela affären beräknas vara värd cirka 12 MSEK.

Trafikverket, som ansvarar för planering av transportsystemet och byggande, drift och underhåll av statliga vägar och järnvägar, har sökt ett projektledningssystem som förbättrar projekthanteringen och ökar produktiviteten i investerings- och reinvesteringsverksamheten.

– Vi är mycket glada för att vi är valda som leverantör av projektsystem till Trafikverket. Det visar att vårt system är rätt positionerat för organisationer och företag som bedriver sin verksamhet i projekt, säger Fredrik Grahn, ansvarig för marknadsföring och försäljning av Fujitsu C7 på Fujitsu.

Fujitsu C7 har funktioner för projekthantering av entreprenadprojekt och hanterar hela processen från projektetablering och kalkylering till uppföljning av kontrakt och ekonomi. Trafikverket kommer att använda det nya systemet inom verksamhetsområdena Investering, Stora projekt och Underhållsprojekt. Fujitsu C7 kommer också integreras med Trafikverkets befintliga ekonomisystem.

För mer information, var vänlig kontakta:
Fredrik Grahn, Marketing & Sales Fujitsu C7, Fujitsu
E-post: Fredrik.Grahn@se.fujitsu.com

Björn Landerberg, Head of Marketing & Communications, Fujitsu
E-post: bjorn.landerberg@se.fujitsu.com

Om Fujitsu

Fujitsu i Sverige är en ledande leverantör av tjänster, lösningar och produkter inom IT och kommunikation.  Fujitsu erbjuder outsourcing, konsulttjänster samt en heltäckande portfölj av IT-lösningar, såväl i Sverige och Norden som globalt.   Svenska Fujitsu har 1 000 anställda och kontor över hela landet. Kunder finns inom såväl den privata som offentliga sektorn; bland annat inom bank och finans, detaljhandel, industri, telekom samt centrala myndigheter. Fujitsu Sverige är en del av Fujitsu-gruppen, ett av världens största IT-företag med drygt 170 000 anställda globalt i över 100 länder och huvudkontor i Tokyo, Japan. Bolaget rapporterade en konsoliderad intäkt på 4,5 biljoner yen (55 miljarder USD) för räkenskapsåret som avslutades den 31 mars 2011.

Taggar: