NYTT ÖL FRÅN FULLER’S - BRYGGT FÖR DEN SVENSKA MARKNADEN

Report this content

Smygsmaka två nya högklassiska ales på brittiska residenset tillsammans med Fuller’s exportchef Michael Cambell-Lamerton, bryggmästare John Keeling och ambassadör Andrew Mitchell.

NÄR: 30 mars, 2009 kl 14.00 – 16.00
VAR: Brittiska ambassadörens residens, Laboratoriegatan 8, 115 27 Stockholm

Systembolaget storsatsar på brittisk ale och gör den 1 april en bred lansering av två ales från Fuller’s. Den första, India Pale Ale, är en fyllig och kraftigare alesort speciellt framtagen för svenska gommar. Namnet kommer från kolonialtiden då denna typ av ale togs fram för att tåla båtresan till Indien. Den andra, Golden Pride, ölbryggarnas prestigeöl och ölens Rolls Royce, har hela 8.5% och kraft att matcha. Båda kommer att finnas tillgängliga i mer än 300 av Systembolagets 420 butiker.
Grundat 1654 och av många betraktat som världens främsta alebryggeri är Fuller’s Londons enda kvarvarande traditionella familjeägda bryggeri. Fuller’s äger också ett stort antal gastropubar och hotell i Londonområdet.

Gillar svenskar ale? Michael Cambell-Lamerton, exportchef på Fuller's tillsammans med bryggmästare John Keeling berättar om den brittiska alekulturen, de två nya ölerna och företaget. Till ölprovningen bjuds på utvalda matbitar med recept från Fuller’s gastropubar i Storbritannien.

Anmälan görs senast den 26 mars till Cecilia Lago Albright, cecilia.albright@varprbyra.se, tfn 08 -660 0274, 0708-66 30 60

Varmt Välkommen!

Ytterligare information: Jörn Ek, Informationschef Arvid Nordquist, 0708-761 838