Fully Studios har utsetts till Gasellföretag 2019

Report this content

Digitala nischstudion Fully Studios har de senaste åren skapat uppmärksamhet genom sitt fokus på spektakulära digitala produkter och en lekfull mix av film, animation och programmering. Den positiva utvecklingen har också yttrat sig i en stadig tillväxt för bolaget.

Utmärkelsen DI Gasell delas ut till Sveriges snabbast växande företag och premierar förutom organisk tillväxt också sunda finanser med positiva resultat. Färre än 1 procent av Sveriges aktiebolag uppfyller kraven för att få kallas Gasellföretag och i år var alltså Fully Studios en av de stolta mottagarna av utmärkelsen.

– Verkligen jätteroligt. Det är ett bevis på att vi har lyckats hitta grymma kunder med samma syn på det digitala landskapet som vi har. Kunder som dessutom ställer så pass kluriga krav att vi ständigt behöver växa med nya kompetenser, säger Robin Kollberg, Creative Director på Fully.

Några års medvind har också gjort det möjligt för företaget att våga satsa. Det senaste året har handlat mycket om ett utökat filmerbjudande och investeringen i ett eget videospel, Planet of Lana, som utvecklas under företagsnamnet Wishfully.

Bland de nya kunderna som tillkommit finns Pinchos, AniCura, Brooklyn Brewery och Bauer.

Fully Studios har kontor i Göteborg och Stockholm och erbjuder tjänster inom digital tjänsteutveckling, film och spel.

För mer information och bilder för fri publicering:
Robin Kollberg, Creative Director på Fully Studios
robin.kollberg@fullystudios.se
+46 702 53 54 60

Fully Studios är en Digital nischstudio med fokus på digitala produkter, film och spel. Bland kunderna finns ICA, KappAhl, Pinchos och Brooklyn Brewery.
www.fullystudios.se