Fully Studios och Makers Only startar spelstudio

Fully Studios har det senaste året utökat sitt digitala erbjudande till att inkludera spelupplevelser för företag och varumärken. Numera innefattar satsningen även konsolspel. Tillsammans med filmproduktionsbolaget Makers Only startar de nu spelstudion Wishfully.

Digitala nischstudion Fully Studios och filmproduktionsbolaget Makers Only startade nyligen en gemensam spelstudio som ska fokusera på cinematiska, storydrivna spel. Det nya bolaget går under namnet Wishfully och presenterades på en av världens största spelmässor, Gamescom, i slutet av augusti.

– Vi är verkligen glada att vi lyckades hitta varandra. Makers Only är oerhört skickliga 3D-artister och animatörer. Och deras vision för spelet sätter verkligen våra programmeringskunskaper på prov, säger Robin Kollberg, Creative Director på Fully Studios.

Studions debutspel heter Planet of Lana och är ett handritat pusseläventyr. Och det har redan dragit uppmärksamhet till sig.

– Under Gamescom blev vi kontaktade av flera förläggare, journalister och testsugna spelare. Och vi har de senaste dagarna fått läsa flera fina omnämnanden på internationella gamingsajter, säger Adam Stjärnljus, Lead Game Designer.

Förutom Fully Studios och Makers Only har fler personer anslutit sig till studion. Bland annat Lead Animator, Olle Engström, som har gjort uppdrag för kunder som Nike, Google och Apple samt Game Designer Christian Enfors, som har en bakgrund som spelutvecklare.

Planet of Lana planeras att släppas under 2022

Kort fakta om Wishfully
Fully Studios är en multidisciplinär teknikstudio med 16 anställda fördelade på kontor i Göteborg och Stockholm. Makers Only är en moving art-studio i Göteborg med tre anställa. Wishfully kommer att arbeta i Fullys lokaler i Victoriapassagen i Göteborg. Wishfully Studios är en del av The Game Incubator.

För mer information och fler bilder för fri publicering:
Robin Kollberg, Creative Director på Fully Studios
robin.kollberg@fullystudios.se

Fully Studios är en Digital nischstudio med fokus på digitala produkter, film och spel. Bland kunderna finns ICA, KappAhl, Pinchos och Brooklyn Brewery.