Fully Studios öppnar kontor i Stockholm och anställer fyra

Göteborgsstudion Fully Studios fortsätter att växa och öppnar kontor i Stockholm. Med kunder som ICA och KappAhl samt nyrekryterat team med erfarenhet från bland andra Bonnier och Vice, ska studion nu etablera sin nisch inom digital tjänsteutveckling i Stockholm.

– I Göteborg har vi redan etablerat vår erbjudande som kombinerar lekfulla och livfulla digitala tjänster med film, motion och spelmekanik. Nu känns det naturligt att öppna i Stockholm, säger Joakim Hanner, Motion & Film Director och en av grundarna av studion.

Den digitala nischbyrån grundades i Göteborg för sex år sedan och har växt till att idag omfatta 15 medarbetare med spetskompetens inom digital produktutveckling, filmproduktion och spelprogrammering. Tanken är att det nya seniora teamet i Stockholm ska få stor kreativ frihet och utveckla Fully Stockholm tillsammans.

– Det är ett härligt team med en mix av kompetenser som tillsammans ska staka ut vägen för Fully Stockholm. På Fully har vi alltid arbetat för att hålla en öppen och nyfiken kultur. Vi gör den här resan tillsammans och vi är här för att ha roligt och testa nya spännande saker, inte för att våra kunder kräver vår Stockholmsnärvaro, säger Joakim Hanner.

Fully Studios satsar nu ännu mer på film och tar därför in Jakob Åhl som Head of Film, han har tidigare arbetat på Vice och drivit Friberg/Åhl. Samtidigt rekryteras Josef Carlsson från Actionist och tar rollen som Creative Technologist. På designsidan rekryteras Malin Wirdheim Wincrantz, UI/UX Designer som kommer från Bonnier Books Nova och på utvecklingssidan anställs Anders Tibbling som DevOps Engineer från ett bolag inom fintechbranschen.

– Fullys idé är att göra webben mer levande. Med det här teamet kan vi verkligen etablera det konceptet även i Stockholm och jag är oerhört stolt och glad över att vi lyckats knyta till oss så meriterade personer i en ny stad. Det var inte självklart för oss eftersom vi främst är kända i Göteborg, men intresset för att jobba hos teknikfokuserade och nytänkande företag är stort, säger Joakim Hanner.

Första uppdraget för teamet på Högbergsgatan på Södermalm blir att skapa en webbplats för en rikstäckande franchisekedja som nu ska expandera i Europa.

– På Fully vill jag göra allt som jag inte gjort innan. Det tycker jag är det roligaste – att testa på nya saker, att man är nyfiken, att man vågar utmana sig och titta på nya sätt att lösa gamla problem, säger Josef Carlsson, Creative Technologist och nyanställd på Stockholmskontoret.

Joakim Hanner, Motion & Film Director
joakim@fullystudios.se

Fully Studios är en digital nischstudio med fokus på digitala produkter, film och spel. Bland kunderna finns ICA, KappAhl, Stena Line och Castellum.

Citat

Joakim Hanner, Motion & Film Director och en av grundarna av studion.