Fully Studios utses till Gasell för andra året i rad

Produktionsbolaget Fully Studios har för andra året i rad uppmärksammats av DI Gasell som ett av Sveriges snabbast växande företag. Och bolagets framtidsutsikter ser fortsatt ljusa ut – med planer på ökad tillväxt.

Fully Studios har de senaste åren investerat på flera fronter för att höja sitt erbjudande inom digital utveckling och filmproduktion. Förutom flera nya medarbetare har det också gjorts en satsning på nya lokaler för kontoret i Stockholm, som numera huserar en egen foto- och filmstudio.

Utmärkelsen DI Gasell delas ut till Sveriges snabbast växande företag och premierar både organisk tillväxt och sunda finanser med positiva resultat. Och ambitiösa satsningar till trots så fortsätter alltså Fully Studios att visa en stadigt positiv och lönsam utveckling.

Bland studions senaste produktioner finns filmkampanjen för Allemansrätten med komikern Anders Ankan Johansson, mobila advokattjänsten Rätt och TV-spelet Planet of Lana.

– Det har hänt så mycket de senaste åren. Vi har rekryterat två fantastiska byråchefer i Lina Hellström i Stockholm och John Rejnäs i Göteborg, som har bidragit till en ytterligare nivå av mognad och kompetens. Tillsammans med våra medarbetare har de höjt kvaliteten i samtliga produktioner. Vi är också väldigt tacksamma mot de byråer och varumärken som vi samarbetar med, för att vi får möjligheten att växa tillsammans med dem, säger Jonathan Asp, Styrelseordförande för Fully Studios.

Den närmaste tiden förbereder sig Fully Studios för att lansera en egenutvecklad tjänst för annonsproduktion, Fully Ad Machine. Såväl som ett helt nytt multiplayerspel, som studion hoppas presentera under början av nästa år.

Fully Studios är en kreativ studio och produktionshus i Göteborg och Stockholm som erbjuder tjänster inom webb- och apputveckling, film och spel. Bland kunderna finns bland andra Craft Sportswear, Brooklyn Brewery och Pinchos. Läs mer på fullystudios.se

Jonathan Asp, jonathan.asp@fullystudios.se