Bengt Åkesson föreslås för inval som ordinarie ledamot i FundedByMe, ersätter Ingmar Rentzhog

Valberedningen i FundedByMe AB föreslår till årsstämman Bengt Åkesson som ersättare för Ingmar Rentzhog i styrelsen för FundedByMe AB. FundedByMe:s styrelseledamot Ingmar Rentzhog önskar avböja omval till styrelsen i FundedByMe, men ska fortsätta verka i bolagets advisory board såsom huvudägare. Bakgrunden till beslutet är hans engagemang i det nya sociala nätverket som han bygger upp, “We Don’t Have Time - The social network for climate action”. Nätverket befinner sig i ett expansivt skede som kräver hans engagemang fullt ut.

Till stämman föreslås omval av Johan Jörgensen till ordförande, Klara Leander, Choon Seng Tan samt Daniel Daboczy till ordinarie styrelseledamöter samt inval av Bengt Åkesson.

Valberedningen föreslår till årsstämman Bengt Åkesson till inval som ordinarie ledamot. Bengt Åkesson är delägare i FundedByMe, har följt bolaget sedan innan lansering och är en mycket aktiv investerarmedlem, rådgivare och kund.  Han har en lång och bred erfarenhet av media- och kommunikationsbranschen. Han startade contentbyrån Åkesson & Curry 1988 och var dess VD under de första tretton åren. Byrån såldes till Chimney 2017 och hade då 25 anställda. Både före och under tiden på Åkesson & Curry jobbade Bengt som projektledare och skribent inom investor relations-området med kunder som Nordea, JM och IK Investment Partners. På senare åren har Bengt adderat erfarenheter som coach, styrelseordförande och rådgivare – bland annat via sitt engagemang i organisationer som Företagarna – samt som investerare och rådgivare i ett antal startups. Tack vare sin bredd och sitt engagemang navigerar han smidigt i dagens föränderliga media/marknadslandskap.

För Bengt Åkessons fullständiga CV läs bifogad pdf på denna länk: https://docsend.com/view/s9jnm69

Advisory board framöver kommer att bestå av Ingmar Rentzhog samt Katarina Gillblad. Ingmar var med och grundade kommunikationsbyrån Laika Consulting som såldes till FundedByMe under 2018. Katarina Gillblad har mycket stor erfarenhet från tiden på OM och kommer att bidra med kompetens och nätverk från finansbranschen.

För ytterligare information kontakta VD Daniel Daboczy, tel. +46 73-626 99 85 eller daniel@fundedbyme.com

FundedByMe Crowdfunding Sweden AB är ett noterat teknikbolag med inriktning mot finansmarknaden. I nuvarande stund erbjuder bolaget en plattform för finansieringsstöd för diverse startups och tillväxtbolag runt om den globala marknaden. Kunderna anmäler sig online där de får möjligheten att visa intresse inför att investera. Bolaget består i dagsläget av FundedByMe.com, Feminvest och Laika Consulting, samt sex samägda partnerbolag i Finland, Malaysia, Singapore, Polen, Holland och Dubai/FAE. Gruppen når tillsammans över 269,000 registrerade globala investerarmedlemmar. Bolagets aktier kan exempelvis handlas på Avanza (FBM MTF B) eller Nordnet (FBM MTF B).