FundedByMe lanseras i Dubai, Förenade Arabemiraten.

Nordens största crowdfunding plattform expanderar sin verksamhet och internationella närvaro med lansering i Dubai, med positionering mot Mellanöstern & Nordafrika.

FundedByMe har alltid haft som ambition att vara en sann global aktör på den internationella marknaden inom ”crowdfunding”. Sedan 2014 har man positionerat sig med en klar strategi om att vara den starkaste aktören i Norden med klara kopplingar ut i världen, främst mot Asien och Latinamerika. Man delgav nyligen sitt intåg i Latinamerika med strategisk placering i Mexiko. Samtidigt förstärkte man sitt Nordeuropeiska fäste genom att ingå ett samarbete med finska motparten AROUND/Privanet, vilket ledde till att affärsverksamheten dubblades och man blev den största aktören på marknaden.

FundedByMe har alltid haft som mål att kunna skapa ett internationellt nätverk för investeringar. Dubai är en väldig intressant möjlighet för oss och våra kunder som en helhet. Vi ser fram emot att kunna brygga investeringsmöjligheter över internationella gränser. Vi är väldigt entusiastiska över denna ”joint venture” och vi hoppas samtidigt att det visar omvärlden våra ambitiösa planer att kunna etablera oss som bästa plattformen för internationella crowdfunding investeringar.” säger Daniel Daboczy, CEO och medgrundare på FundedByMe.

FundedByMe Dubai kommer att ledas av Samer Toukan och Marcus Berneström

“Vi har identifierat FundedByMe som den snabbast växande crowdfunding plattformen i Norden och den strategiska partnern som kan hjälpa oss i Förenade Arabemiraten. Dess plattform ska kunna tillåta investerare och entreprenörer att frigöra sin fulla potential för tillväxt och innovation i regionen.” säger Samer Toukan, verkställande partner, FundedByMe Dubai.

“Förenade Arabemiraten har inte bara blivit en levande hubb för innovation, utan en verklig ledare i att driva utveckling in i framtiden. Dubai speciellt har kommit till en nivå där den inte bara driver utveckling i regionen, utan i hela världen. Att bli inbjuden för att vara en liten del utav denna utveckling och att kunna bidra till nyetableringsmiljön är en ära för oss som vi inte tar lätt på.” säger Marcus Berneström, partner FundedByMe Dubai.

FundedByMe tog hem topplacering i kategorin ”Alternative Finance” vid European Fintech Awards 2017. Publikum och en panel av domare valde FundedByMe att vara en av de mest lovande europeiska FinTech företag.

“Vi växer i väldigt snabb takt just nu och är för närvarande i förhandlingar med flera marknader. Samtidigt är vi väldigt intresserade av att forma partnerskap i Japan, Nederländerna och Tyskland. Vi söker gärna kontakter för dessa marknader” säger Lovisa Strömsholm, Head of International Growth, FundedByMe.

För vidare information kontakta:

Samer Toukan, verkställande partner, FundedByMe Dubai
Marcus Berneström, partner, FundedByMe Dubai

E-mail: samer@fundedbyme.com

Citat

Vi har identifierat FundedByMe som den snabbast växande crowdfunding plattformen i Norden och den strategiska partnern som kan hjälpa oss i Förenade Arabemiraten. Dess plattform ska kunna tillåta investerare och entreprenörer att frigöra sin fulla potential för tillväxt och innovation i regionen.
Samer Toukan, verkställande partner, FundedByMe Dubai