FundedByMe meddelar resultat av emissioner

FundedByMe AB (publ) noterat på NGM Nordic MTF, meddelar idag att de emissioner som styrelsen beslutade om, med stöd av det bemyndigande som gavs av FundedByMe:s årsstämma den 15 maj 2019, den 3 september 2019 nu färdigställts.

Den riktade nyemissionen, som styrelsen fattade beslut om den 3 september 2019, har tillfört 2 065 000 A - aktier till en teckningskurs om 2,00 sek per A-aktie. Detta innebär att Bolaget tillförts maximalt 4,13 MSEK sek före emissionskostnader. Tecknare i nyemissionen var ett konsortium av kvalificerade investerare med stark anknytning till Danmark samt två strategiska investerare. Efter registreringen hos Bolagsverket ökades aktiekapitalet med 302 077,12 sek.

Styrelsen fattade även beslut den 3 september om en kvittningsemission om högst 639 657 B-aktier. Resultatet av kvittningsemissionen är att aktiekapitalet ökas med högst 93 571,79 sek genom utgivande av högst 639 657 nya B-aktier. Teckningskursen är 4,45 sek per ny B-aktie, motsvarande den företrädesemission som pågick mellan 30/4 - 17/5, 2019. Teckningsberättigad är Styrelsen och ledningen i FundedByMe för styrelsearvode för 69 661 st B-aktier motsvarande 310 000 sek och VD-bonus motsvarande 13 202 st B-aktier motsvarande 58 750 sek. Vidare teckningsberättigade är fordringsägare för konsult- och marknadsföringsrelaterade kostnader för 556 794 st B-aktier motsvarande 2 477 733 sek. Bakgrunden till nyemissionen och avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att betalning för B-aktierna sker genom kvittning av fordran. Teckningskursen om 4,45 sek per B-aktie motsvarande den företrädesemission som pågick mellan 30/4 - 17/5, 2019.

Aktiekapitalet kommer efter emissionerna uppgå till totalt 1 311 429,15 sek fördelat på 8 964 933 aktier, varav 4 841 386 är B-aktier och 4 123 547 är A-aktier.

Denna information är sådan information som FundedByMe AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 oktober 2019.

För ytterligare information vänligen kontakta:

FundedByMe Crowdfunding Sweden AB är ett noterat teknikbolag inom fintech med inriktning mot finansmarknaden. I nuvarande stund erbjuder bolaget en plattform för finansieringsstöd genom equity crowdfunding för diverse startups och tillväxtbolag runt om den globala marknaden. Bolaget består i dagsläget av FundedByMe.com, Feminvest och Laika Consulting (Emissionsmarknadsföringar samt Investor Relations), samt sex samägda partnerbolag i Finland, Malaysia, Singapore, Polen, Holland och Dubai/FAE. www.fundedbyme.com. Gruppen når tillsammans över 269,000 registrerade globala investerarmedlemmar. Bolagets aktier kan exempelvis handlas på Avanza (FBM MTF B) eller Nordnet (FBM MTF B).