FundedByMe offentliggör utfall av kvittningsemission

29 september 2020 slutfördes leverans av den kvittningsemission som beslutades på FundedByMe:s styrelsemöte den 3 augusti 2020 med bemyndigande från bolagets årsstämma den 14 maj 2020. De 16 garanterna har därmed erhållit sin ersättning och den tidigare styrelsen på fem personer har erhållit sitt styrelsearvode för föregående år, beslutat på årsstämman i maj 2019. Totalt emitterades 442 944 st A-aktier till kursen 1,85 SEK. Aktiekapitalet ökade med 64 796 SEK, från 1 808 184 till 1 872 980 SEK. Utspädningen av antalet aktier uppgick till 3,46 procent och utspädningen av antalet röster uppgick till 5,20 procent.

Denna information är sådan information som FundedByMe AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 oktober 2020.

För ytterligare information kontakta:
Sertac Bendav, CFO
Mobil: +46 (0)705 73 15 43
E-post: cfo@fundedbyme.com

FundedByMe Crowdfunding Sweden AB är ett noterat teknikbolag inom fintech med inriktning mot finansmarknaden. Bolaget driver en egenutvecklad crowdfunding plattform, i nuvarande stund den främsta inom EU. Equity crowdfunding är en ny och växande metod där diverse startups och tillväxtbolag runt om den globala marknaden kan erhålla kapital och där nya delägare investerar och engagerar sig i bolagen. Bolaget består i dagsläget av FundedByMe.com och Laika Consulting, en av Sveriges främsta kommunikationsbyråer inom finansiell kommunikation. Laika arbetar även med Investor Relations samt driver även Investerarbrevet.se. FundedByMe är även majoritetsägande i Feminvest och även i samägda partnerbolag i Finland, Malaysia, Singapore, Polen, Holland och Dubai/FAE.  Bolagets aktier kan handlas under kortnamnet FBM A samt FBM B.