FundedByMe skriver avsiktsförklaring med ny strategisk partner i Singapore, med ambitionen att ansöka om CMS-licens

FundedByMe Crowdfunding Sweden AB (publ) har ingått en avsiktsförklaring (LOI) med en potentiell ny partner i Singapore med ambitionen att ansöka om CMS licens (Capital Markets Services).

FundedByMe har tecknat en avsiktsförklaring (Letter of Intent) om att starta ett FundedByMe-dotterbolag i Singapore med lokala och erfarna partners. Ambitionen är att ansöka om CMS licens (Capital Market Services license). De föreslagna partnerna är mycket erfarna och Crowdfunding-marknaden i Singapore har mognat ordentligt sedan 2015 när FundedByMe först lanserade en filial i APAC-regionen. Ambitionen är att öka den asiatiska närvaron och utnyttja den unika positionen som en global crowdfunding plattform med gränsöverskridande transaktioner, såsom FundedByMe har. Equity Crowdfunding är en typ av crowdfunding där intresserade personer erhåller aktier i bolag genom crowdfunding. Bolagen som “crowdfundar” når ut till sina användare, fans, kunder och nätverk samt FundedByMe-nätverket för att hitta nya dedikerade ambassadörer för varumärket som blir delägare.

Partners i Singapore föreslås vara Andre Betker, Angelld Quah, och Daniel Goettfert. FundedByMe:s modell för expansion bygger på intäkter genom månadslicens, intäktsandel samt ägande i det lokala bolaget.

FundedByMe är redan aktiva i Malaysia med tillstånd från Securities Commission Kuala Lumpur, och har tidigare även haft ett joint venture-kontor i Singapore med olika tidigare partners. Crowdfunding växer starkt i Asien och FundedByMe bedömer att närvaro i Asien är mycket viktigt för en crowdfunding-plattform med globala ambitioner.

För mer information, vänligen kontakta:
Daniel Daboczy, VD
Mobil: +4673-626 99 85

Email: daniel@fundedbyme.com

FundedByMe Crowdfunding Sweden AB är en noterad koncern som består av IR bolaget Laika Consulting, FundedByMe som primärt driver crowdfunding portalen www.fundedbyme.com, en av Europas ledande crowdfunding plattformar, Feminvest, sannolikt Nordens största nätverk för kvinnliga investera samt sex samägda partnerbolag i Finland, Malaysia, Singapore, Polen, Holland och Dubai/FAE. Gruppen når tillsammans över 269,000 registrerade globala investerarmedlemmar. Bolagets aktier kan exempelvis handlas på Avanza (FBM MTF B) eller Nordnet (FBM MTF B).