GLOBHE Drones crowdfunding stänger framgångsrikt med 129% överteckning

Crowdfunding fortsätter att vara starkt under hösten 2020. Senaste kampanjen som stängde framgångsrikt är teknikbolaget GLOBHE Drones som samlar in bilddata från drönare globalt för att upptäcka och förebygga katastrofer som att tex varna för brandrisk eller identifiera skador på infrastruktur. Genom deras plattform Crowddroning by GLOBHE som är uppkopplad till 3800 drönare i över 70 länder gör att drönardata blir tillgänglig på ett helt nytt sätt och på en helt ny nivå, för att hjälpa till att lösa samhällsproblem världen över. Många pratar om hur man använder teknik för att göra gott - GLOBHE gör det på riktigt.

Globhe Drones:
129% övertecknad av 176 nya delägare som investerat 2,5 MSEK
23% follow through rate, dvs 23% av dem som bett om fördjupad finansiell information har genomfört en investering. Medelinvesteringen var 14,600 SEK, där minsta enskilda investeringen var 1,980 SEK och den största enskilda investeringen var 252,000 SEK

Kampanjen och väntelistan kan ses på: https://bit.ly/GlobheFundedByMe

“Det har varit enormt roligt att jobba tillsammans med både Daniel & Arno. Vi på Globhe har lärt oss otroligt mycket genom hela processen och vi är väldigt glada och tacksamma över alla som valde att investera i oss. Som vi brukar säga -“Drones for people by the people”, genom Crowdfundingen kan vi nu fokusera på att utveckla bolaget fortsatt framåt och det känns kul att det är byggt av folket.” Säger Matilda Waara Holmqvist Head of Sales and Marketing på Globhe.

“Samarbetet med Helena Samsioe och Matilda Waara Holmqvist som driver Globhe Drones har varit helt fantastiskt. Vi möttes mitt under Corona och lade en strategi som uppenbarligen gett mycket bra resultat. Vi som driver FundedByMe älskar bra entreprenörer med bra bolag som dessutom har en större ambition med sina bolag. Uppenbarligen tycker även våra investerarmedlemmar om bolagets presentation och potential. Vår vision om att crowdfunding skall hjälpa till att demokratisera finansvärlden fortsätter vägleda och driva oss.“ säger Daniel Daboczy, vd och medgrundare.

För ytterligare information kontakta:

FundedByMe Crowdfunding Sweden AB är ett noterat teknikbolag inom fintech med inriktning mot finansmarknaden. Bolaget driver en egenutvecklad crowdfunding plattform, i nuvarande stund den främsta inom EU. Equity crowdfunding är en ny och växande metod där diverse startups och tillväxtbolag runt om den globala marknaden kan erhålla kapital och där nya delägare investerar och engagerar sig i bolagen. Bolaget består i dagsläget av FundedByMe.com och Laika Consulting, en av Sveriges främsta kommunikationsbyråer inom finansiell kommunikation. Laika arbetar även med Investor Relations samt driver även Investerarbrevet.se. FundedByMe är även majoritetsägande i Feminvest och även i samägda partnerbolag i Finland, Malaysia, Singapore, Polen, Holland och Dubai/FAE.  Bolagets aktier kan handlas under kortnamnet FBM A samt FBM B.