Nu finns det en stegräknare som ett smyckande armband.

Ett moderiktigt armband som även mäter dina steg och din aktivitetsnivå förändrar nu marknaden för aktivitetsarmband.

- Vårt stegräknarsmycke utgår från mode och design kombinerat med hälsa istället för att endast fokusera på teknologi och hälsa. säger Anna Danell, en av grundarna till Fliplife of Sweden och poängterar att hon önskar att det ska finnas ett armband för var en smak.

Den 14 februari lanserade de sin crowdfundingkampanj tillsammans med FundedByMe och har på endast några dagar uppnått 100% av det kapital man önskade samla in. Kampanjen lanserades med en ambition att snabbt komma in på marknaden för weareables.

Fliplife of Sweden grundades 2017 av Anne Danell och tillsammans med kompanjonen Malin Marken jobbar hon nu för att sätta guldkant på den aktiva kvinnans vardag.

Statistik hos FundedByMe har visat att kvinnliga entreprenörer i högre utsträckning (76%) lyckades med att framgångsrikt stänga kampanjer via FundedByMe.

Daniel Daboczy VD och Grundare av FundedByMe kommenterar:

- Häromveckan lyfte DI Digital återigen det sorgliga faktumet att det traditionella kapitalet enbart investerar 1% i kvinnliga entreprenörer. Som tur är så visar våra crowdfundingkampanjer helt andra siffror. Därför är jag extra stolt över att presentera crowdfundingkampanjen med Fliplife of Sweden, grundat av och för andra kvinnor.”

Motsvarande siffra för manliga entreprenörer hos FundedByMe är 46%. Kampanjen med Fliplife of Sweden är öppen för nya delägare i 45 dagar från och med den 14 april och kan följas här: https://goo.gl/YSrhbF

Fakta om wearables:

Marknaden för wearables omsatte mer är 100 miljoner sålda enheter under 2017 varav 40% utgjordes av traditionella aktivitetsarmband. Enbart i USA använder 20% av befolkningen någon typ av aktivitetsmätare. En viss minskning i användandet har konstaterats bland "early adopters" (18-35 år) medan man i gruppen >36 år ser en kraftig ökning av användandet.

Källa: IDC Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker, March 2017

Michaela Berglund
CMO, FundedByMe

michaela@fundedbyme.com

FundedByMe är ett av få ”full-service crowdfunding plattformar” som erbjuder finansieringsstöd genom equity crowdfunding. Sedan start har bolaget hjälpt mer än 470 bolag från mer än 25 olika länder och totalt samlat in över 450 miljoner SEK. Bolaget har mer än 105,000 registrerade investerar medlemmar från närmare 195 länder. FundedByMe har huvudkontor i Stockholm, Sverige samt samägda partnerbolag i Finland, Malaysia, Mexico och Singapore. För mera information vänligen besök hemsidan: www.fundedbyme.com. FundedByMe har huvudkontor i Stockholm, Sverige samt samägda partnerbolag i Finland, Malaysia, Mexico och Singapore. För mera information vänligen besök hemsidan: www.fundedbyme.com

Snabbfakta

Smyckande stegräknare, en ny produkt för mode och hälsomedvetna kvinnor. Fliplife of Sweden utmanar marknaden för både wearables och investerare.

Citat

Daniel Daboczy VD och Grundare av FundedByMe