Furuvik auktionerar ut exklusiv hotellupplevelse till förmån för Musikhjälpen

Till förmån för Musikhjälpen har Furuviksparken skräddarsytt en exklusiv upplevelse där man får Furuvik Havshotell helt för sig själva inklusive god mat, svindlande åk och spännande djurvisningar för upp till 30 personer. Nu hoppas vi på ett stort engagemang och intresse, så att vi får in så mycket pengar som möjligt till Musikhjälpen, där temat i år är ”För en tryggare barndom på flykt från krig”.

Den 12-18 december låser Musikhjälpen in Oscar Zia, Tina Mehrafzoon och Klas Eriksson i en glasbur på Kungstorget i Göteborg. I en 144 timmar lång direktsändning ska de engagera hela Sverige i temat ”För en tryggare barndom på flykt från krig”. Furuvik vill så klart bidra med så mycket pengar som möjligt och kommer i år att auktionera ut en exklusiv upplevelse där man har möjlighet att få Furuvik Havshotell helt för sig själva, inklusive god mat, svindlande åk och spännande djurvisningar för upp till 30 personer. Det beräknade värdet på hela upplevelsen är 127 000 kr och nu håller vi tummarna för att det blir en riktigt stor gåva till Musikhjälpen.

– Musikhjälpens insamling är nödvändig och det är självklart att vi vill vara med och samla in pengar – årets tema är viktigare än någonsin. Vår hotellupplevelse är ett helt unikt äventyr och inget vi i vanliga fall erbjuder. Vi hoppas verkligen på ett enormt intresse så att vi får in så mycket pengar som möjligt till förmån för Musikhjälpen. Vem har inte haft en dröm om att få ett helt hotell för sig själv tillsammans med dem som betyder mest? Här får ni hotellet alldeles för er själva med alltifrån god mat till fascinerande djurvisningar. In och buda nu, säger Sandra Wilke, vd Furuvik.

Läs mer om auktionen och lägg bud här: https://www.tradera.com/item/340774/573504847/furuvik-havshotell-for-er-sjalva-exklusiv-upplevelse-for-upp-till-30-personer-

FAKTA OM FURUVIKS EXKLUSIVA HOTELLUPPLEVELSE TILL FÖRMÅN FÖR MUSIKHJÄLPEN

Upp till 30 vänner, kollegor eller familj får Furuvik Havshotell helt för sig själva inklusive god mat, svindlande åk och spännande djurvisningar. Havshotellet lockar med närhet till såväl havet som de många aktiviteterna i Furuviksparken. I den här upplevelsen ryms hela sällskapet ända fram till morgondagen.

Eftermiddagen inleds med en välkomstdrink och tilltugg med en magisk utsikt mot havet. Därefter sätter man sig till bords och får en trerätters middag serverad. Kvällen fortsätter och alla hotellets utrymmen finns till förfogande. Nästa morgon vaknar man upp och en magisk frukostbuffé väntar nere i restaurangen. Därefter tar djurvårdare alla till Furuviksparken där två spännande och exklusiva djurvisningar väntar. Här får man komma fascinerande djur riktigt nära.

Som om det inte vore allt – under våren 2023 kommer den största berg- och dalbanan i Furuviks historia att stå redo för våra gäster. I och med ert besök blir ni bland de första att åka berg- och dalbanan Lightning där man skjuts i väg och accelererar upp till 75 km/h på 3 sekunder.

Hela parken och dess tivoli är naturligtvis öppen med attraktioner, spel, mat och ännu fler spännande djur att möta.

I upplevelsen ingår:
- Hela hotellet till ert förfogande (upp till 30 personer fördelade på 28 rum)
- Välkomstdrink med tilltugg (glas mousserande/alt alkoholfritt)
- Trerätters middag med tillhörande dryck (2 glas vin/2 öl/alt alkoholfritt)
- Öppen bar efter middagen (här står var och en själv för sina kostnader)
- Två exklusiva djurvisningar
- Heldag i Furuviksparken, och möjlighet att åka nya berg- och dalbanan Lightning

När:
Välj dagar som passar utifrån nedan datum:

• Fredag 12 maj - lördag 13 maj
  • Tisdag 23 maj - onsdag 24 maj
  • Onsdag 24 maj - torsdag 25 maj
  • Tisdag 30 maj - onsdag 31 maj
  • Onsdag 31 maj - torsdag 1 juni

Värde: 127 000 kr
(Vinnaren står själv för resa till och från Furuvik)

För mer information kontakta Cecilia Björling, informationsansvarig på Furuvik, på telefon 076-100 38 75 eller cecilia.bjorling@furuvik.se. För pressbilder besök vår bildbank http://mediabank.parksandresorts.com.

Furuvik är en kombinationspark med djurpark, tivoli, badland och konsertarena, naturskönt belägen vid havet ca 1 mil söder om Gävle. Furuvik öppnade redan 1900. Sedan 2008 återfinns Nordens enda primatforskningsstation i parken. Furuvik är medlem i Svenska Djurparksföreningen samt den europeiska branschorganisationen EAZA. En av parkens viktigaste uppgifter är att sprida kunskap om djur och natur. Furuvik anställer totalt ca 550 medarbetare under säsong och gästas av ca 350 000 besökare per år. Furuvik är sedan 2010 en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland.

Snabbfakta

Citat