Goo Goo Dolls till Furuvik i augusti

De är rockbandet från Buffalo som 1998 fick hela världen att sjunga på deras megahit ”Iris”. De har släppt 11 studioalbum, toppat listor världen över och sålt över 12 miljoner album. Den 10 augusti kliver Goo Goo Dolls ut på Furuviks Stora Scen.

Goo Goo Dolls bildades 1986 i Buffalo, New York, och de fick sitt stora genombrott med låten “Iris” från soundtracket till filmen ”City of Angels”. Billboard placerade låten på första plats när man rankade de 100 bästa sångerna från 1992-2012, där även deras singel ”Slide” tog en ärofull niondeplats. Utöver deras megahits har de även haft 14 andra topp tio-singlar på olika listor världen över och deras 11 studioalbum har sålt i över 12 miljoner exemplar. Den 10 augusti kliver Goo Goo Dolls ut på Furuviks Stora Scen.

För mer information kontakta Nina Tano, VD på telefon 010-708 79 18 eller e-mail nina.tano@furuvik.se.
För pressbilder besök vår Bildbank http://bilder.parksandresorts.com/furuvik

Furuvik är en kombinationspark med djurpark, tivoli, badland och konsertarena, naturskönt belägen vid havet ca 1 mil söder om Gävle. Furuvik öppnade redan 1900. Sedan 2008 återfinns Nordens enda primatforskningsstation i parken. Furuvik är medlem i Svenska Djurparksföreningen samt den europeiska branschorganisationen EAZA. En av parkens viktigaste uppgifter är att sprida kunskap om djur och natur. 2017 hade Furuvik totalt ca 350 anställda under säsong och gästades av drygt 300 000 besökare. Furuvik är sedan 2010 en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.

Taggar: