Molly Hammar, Tjuvjakt, Theoz, Hooja och Hov1 till Furuvik Live

I dag släpper vi de första artisterna till Furuviks konsertsommar, Furuvik Live, och har glädjen att välkomna Molly Hammar (19/8), Tjuvjakt (27/5), Theoz (3/6) , Hooja (10/6) och Hov1 (8/7) till Stora Scen.

Tjuvjakt – 27 maj
Tjuvjakt är en av Sveriges mest kreativa och mångfacetterade hiphop-akter som bland annat har vunnit GAFFA-priset i kategorin ”Årets genombrott” och erhållit flera nomineringar i P3 Guld och Grammis. Med sina fyra fullängdsalbum, två mixtapes, en EP och sina högenergiska framträdanden har de gjort sig förtjänta av en plats i publikens hjärtan landet över. Nu är de aktuella med nya singeln ”John Daly”, som är deras första släpp i år och startskottet för ett nytt album. På singeln hörs innovativa produktioner, kreativa samplingar och finurliga texter när bandet hyllar det goda livet, något som den kända golfspelaren med samma namn stod för. Allt förpackat med glimten i ögat men med högsta kvalitet. Tjuvjakt startades 2012 och består idag av Olle Grafström, Arvid Lundquist, Kid Eriksson, Jesper Swärd och Fredrik ”Woodz” Eriksson.

Theoz – 3 juni
Theoz hittade sin digitala dansscen på TikTok och YouTube, idag har han över 2,5 miljoner fans som följer och älskar varje (dans)steg han tar. 2019 tog Theoz språnget över till de fysiska scenerna och mötte sin publik runtom i landet. Theoz har släppt flera singlar, gjort en av huvudrollerna i filmen ”Rymdresan” och medverkat i Melodifestivalen två gånger. Nu senast med låten ”Mer av dig” som tog honom till final.

Hooja – 10 juni
Ryktet om Hooja & Mårdis från norr spred sig snabbt i början av 2022 och efter bara några dagar låg hela fyra låtar i topp på Spotifys lista över de mest virala låtarna i Sverige. En lista som duon minst sagt dominerade under hela förra året, då de även lyckades med bedriften att bli Sveriges mest streamade artist. Under P3 Gul kom ytterligare ett kvitto på framgångarna då de vann ärofyllda Årets artist/grupp, framröstade av fansen själva och i maj har de chansen att gå hem med sin första Grammis. Med en näst intill utsåld vårturné i ryggen och sitt eget bejublade turnékoncept ”Hoojafest” ger sig Hooja och Mårdis nu ut på sin största turné hittills.

Hov1 – 8 juli
Med över en miljard streams, tre Grammis-nomineringar, sju Rockbjörnen-vinster och sex P3 Guld-priser står det klart att Hov1 är ett av landets absolut största och mest älskade band. De slog igenom 2017 med sitt självbetitlade debutalbum som nådde #1 på den svenska albumlistan. Sedan dess har de släppt ytterligare tre album som alla nått förstaplatsen på albumlistan, de har haft tretton förstaplaceringar på singellistan och gjort otaliga konserter över hela Sverige.

Molly Hammar – 19 augusti
Molly Hammar slog igenom samtidigt som hon på riktigt hittade hem musikaliskt med releasen av den kritikerrosade EP:n ”Sex” 2018. Hammars artisteri har hyllats av internationell media, hon har gjort flera utsålda headline-konserter, hennes musik har spelats på radio i flera länder och samtidigt har hon byggt en lojal och stor fanbase. I höstas var hon en av värdarna i ”Så mycket bättre” och blev hyllad för sina fina tolkningar. Under våren har Molly gjort sin första, egna konserthusturné som hyllats av såväl kritiker som fans.

FURUVIKS KONSERTSOMMAR 2023
Med nya Furuvikskortet har du fri entré och fria åk hela säsongen. Kortet kostar 945 kr och går att köpa i Furuviks webbshop. Följande konserter är hittills bokade:

Tjuvjakt – 27 maj på Stora Scen
Theoz – 3 juni på Stora Scen
Hooja – 10 juni på Stora Scen
Hov 1 – 8 juli på Stora Scen
Molly Hammar – 19 augusti på Stora Scen

För mer information kontakta Johanna Boström Stone, tel: 070-640 85 04 eller email johanna.bostrom.stone@parksandresorts.com.

För pressbilder besök vår bildbank http://mediabank.parksandresorts.com

Furuvik är en kombinationspark med djurpark, tivoli, badland och konsertarena, naturskönt belägen vid havet ca 1 mil söder om Gävle. Furuvik öppnade redan 1900. Sedan 2008 återfinns Nordens enda primatforskningsstation i parken. Furuvik är medlem i Svenska Djurparksföreningen samt den europeiska branschorganisationen EAZA. En av parkens viktigaste uppgifter är att sprida kunskap om djur och natur. 2019 hade Furuvik totalt ca 350 anställda under säsong och gästades av nästan 350 000 besökare. Furuvik är sedan 2010 en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland.

Snabbfakta