Molly Sandén och Peg Parnevik till Furuvik

Hon har sjungit i hela sitt liv, är den mest streamade svensk artisten på Spotify och har nominerats till både P3 Guld och Grammis. Den 12 juli kliver Molly Sandén ut på Furuviks Stora Scen. Konsertkvällen inleds av ingen mindre än Peg Parnevik, som tog hem Årets Nykomling på P3 Guld 2017.

Molly Sandén är en av de största, svenska rösterna just nu. 2018 släppte hon albumet ”Större” som med över 70 miljoner streams gjorde henne till den mest streamade svenska kvinnliga artisten på Spotify. Hon blev även nominerad till Årets Artist och Årets Pop på P3 Guld samt för Årets Pop på Grammisgalan. I början av mars släppte hon sin nya singel ”Den som e den” och den 29 maj kommer ett helt nytt album. Konsertkvällen inleds av ingen mindre än artisten bakom hitsen ”Ain’t No Saint” och ”Loafers” – Peg Parnevik. Vi ser fram emot att välkomna både Molly Sandén och Peg Parnevik ut på Furuviks Stora Scen den 12 juli.

Furuvik är en kombinationspark med djurpark, tivoli, badland och konsertarena, naturskönt belägen vid havet ca 1 mil söder om Gävle. Furuvik öppnade redan 1900. Sedan 2008 återfinns Nordens enda primatforskningsstation i parken. Furuvik är medlem i Svenska Djurparksföreningen samt den europeiska branschorganisationen EAZA. En av parkens viktigaste uppgifter är att sprida kunskap om djur och natur. 2018 hade Furuvik totalt ca 350 anställda under säsong och gästades av drygt 340 000 besökare. Furuvik är sedan 2010 en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland.