Popstjärnan Miriam Bryant till Furuvik

Årets göteborgare 2015 har tagit hem två Rockbjörnar och med superhiten ”Black Car” tog hon hem Årets Låt på P3-Guldgalan 2016. I sommar kommer hon äntligen till Furuvik och det är med stor stolthet vi kan presentera Miriam Bryant på Stora Scen lördagen den 8 juli.

Miriam Bryant är poptalangen från Göteborg vars framgångar bara växer. Hon har levererat träffsäkra texter och magiska liveframträdanden i en rasande takt, något som lett till ett prisregn som inte tycks ha något slut. I februari 2016 skapade hon historia när hon placerade sig på första, andra och tredje plats på Svensktoppen – en bedrift ingen någonsin tidigare lyckats med. Under 2016 var hon dessutom en av Sveriges mest streamade artister och 2017 har inletts minst lika lovande med den senaste singeln ”Everything” som släpptes i januari. Innan sommaren tar fart kommer även den nya singeln ”Rocket” och en EP med två nya spår att släppas. Det är med stor glädje vi välkomnar Miriam Bryant upp på Furuviks Stora Scen lördagen den 8 juli.

FURUVIKS STORA SCEN 2017
Följande konserter är hittills bokade till Furuviks Stora Scen:

HOV1 – 27 maj kl. 20.00
Miss Li – 17 juni kl. 20.00
Midnight Oil – 1 juli kl. 20.00
D-A-D – 7 juli kl. 20.00
Miriam Bryant – 8 juli kl. 20.00
The Hives – 14 juli kl. 20.00
Brad Paisley – 24 juli kl. 20.00
Thomas Di Leva – 5 augusti kl. 20.00
Magnus Uggla – 19 augusti kl. 20.00

Furuvik är en kombinationspark med djurpark, tivoli, badland och konsertarena, naturskönt belägen vid havet ca 1 mil söder om Gävle. Furuvik öppnade redan 1900. Sedan 2008 återfinns Nordens enda primatforskningsstation i parken. Furuvik är medlem i Svenska Djurparksföreningen samt den europeiska branschorganisationen EAZA. En av parkens viktigaste uppgifter är att sprida kunskap om djur och natur. 2016 hade Furuvik totalt ca 300 anställda under säsong och gästades av drygt 260 000 besökare. Furuvik är sedan 2010 en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.