RISE har upphandlat Fusion som eventbyrå i fyra år

Report this content

Brand Experience byrån Fusion Experience har tecknat ett nytt avtal i samband med en offentlig upphandling. Senast är det RISE, Research Institutes of Sweden, som nu upphandlar Fusion som mötes och eventbyrå för hela koncernen.
uppdraget ingår såväl strategisk planering, innehåll som praktiskt genomförande av möten och event. Uppdraget löper under fyra år.

– För oss är det här ett riktigt prestigeuppdrag. RISE står för framtidens företagande där forskning och utveckling är grundelementen. Samtidigt är de mitt i en oerhört spännande varumärkesresa och den ser vi verkligen fram emot att förverkliga tillsammans med RISE. De är en mötes- och eventintensiv organisation med verksamma i hela landet, vilket kommer göra det här uppdraget extra spännande, säger Jesper Svensson, vd på Fusion.

I RISE upphandling söktes en extern kommunikationspartner som ska hjälpa organisationen med de många event och möten som arrangeras. Fusion är ett av två bolag som upphandlats. I det uppdrag som RISE har ingår det att nyttiggöra forskning genom att se till att ny kunskap kommer näringsliv och samhälle till del. Med det ingår bland annat att sprida kunskap och forskningsframsteg till marknaden, att hjälpa små företag att växa med innovationer samt att stora företag fortsätter utvecklas genom hela värdekedjan.

– Vi ser RISE som ett nav inom företagande och forskning och med vårt verktyg, möten och event, kan vi bidra med att så många som möjligt får del av allt som RISE gör och se till att görs på bästa möjliga sätt, säger Jesper Svensson.

Fusion vann även en stor upphandling för Mölndal Energi nyligen som också är ett avtal som sträcker sig över fyra år och innebär att vara strategisk partner för möten, utställningar och event.

– Med de här två upphandlingarna i ryggen har vi fått ett mycket tydligt kvitto på att vårt erbjudande är attraktivt. Vi är en byrå med gedigen erfarenhet och vi fokuserar på detta och våra kunders verkliga behov för att utmana framtiden och skapa resultat. Jag tror att vårt genuina engagemang, kunskap och kreativitet för möten och event gör att våra kunder attraheras av det vi gör, säger Jesper Svensson.

Fusion är en Brand Experience byrå med ett erbjudande inom varumärkes- och säljdrivande event, lanseringar, möten och kongresser och skapar starka upplevelser mellan varumärken och människor som fördjupar relationer och stärker våra kunders affär.

Fusion arbetar löpande med kunder såsom SERNEKE, GASUM, Mölndal Energi, Svenska Mässan, Akzo Nobel, Skanska, Dentsply Sirona Implants, Visit Sweden, PEAB, Volvo Lastvagnar och Wellspect Health Care.

För mer information, vänligen kontakta:

Jesper Svensson, vd på Fusion Experience, tfn: +46 (0)707-191922

Bilder för fri publicitet, kontakta Anders Ekhammar, anders.ekhammar@perspective.se

Taggar:

Citat

Vi ser RISE som ett nav inom företagande och forskning och med vårt verktyg, möten och event, kan vi bidra med att så många som möjligt får del av allt som RISE gör och se till att görs på bästa möjliga sätt.
Jesper Svensson, vd på Fusion.