Angående aktieförsäljningar av Frederik Falbe-Hansen Holding ApS

Future Gaming Group International AB (”FGGI”) har informerats av FGGI:s majoritetsägare Frederik Falbe-Hansen Holding ApS (”FFH”) kring genomförda och planerade aktieförsäljningar av en mindre del av FFH:s innehav i FGGI. FFH avser att behålla sitt majoritetsägande i FGGI.

Vid det nyligen genomförda samgåendet mellan FGGI och Fable Media erhöll FFH, som säljare av Fable Media, 83 procent av aktiekapitalet och rösterna i FGGI. De nu genomförda och planerade aktieförsäljningarna syftar till att realisera en viss del kontanta medel från samgåendet, eftersom den initiala köpeskillingen till FFH enbart bestod av nyemitterade aktier i FGGI. Vidare förväntas försäljningarna bidra till en ökad likviditet och ägarspridning i aktien.

FFH planerar att sälja endast en mindre del av sitt innehav i FGGI och har för avsikt att behålla sitt majoritetsägande i bolaget. Dessutom har FFH ingått ett lockup-åtagande, föremål för sedvanliga undantag, avseende 51 procent av de aktier i FGGI som erhölls i samband med samgåendet, under en period om 12 månader från samgåendet.

FFH har en fortsatt positiv syn på Future Gaming Group och FFH:s ägare Frederik Cardel Falbe-Hansen är operativ chef för koncernen och är föreslagen som ny styrelseledamot i moderbolaget FGGI.

Stockholm den 27 april 2022

Future Gaming Group International AB är ett på Spotlight Stock Market noterat bolag som investerar i och utvecklar tjänster inom lead generation, även kallat affiliatemarknadsföring eller prestationsbaserad marknadsföring. FGG-koncernen äger och driver via dotterbolag lead generation-verksamheterna Fable Media, Phase One Performance och Viistek Media.