Foodbox lanseras hos gymkedjan Nordic Wellness

STOCKHOLM, 9 augusti, 2022 14.30 CEST

Fuuds nyligen förvärvade varumärke inom hälsosamma och näringsriktiga måltider, Foodbox, blir centralt listat hos träningskedjan Nordic Wellness. Genom listningen hos Nordic Wellness kommer Foodbox lanseras inledningsvis på 57 gym, och utökas därefter med ytterligare minst 50 gym.

Nordic Wellness är en av Sveriges största gymaktörer med cirka 300 anläggningar och över 350 000 aktiva medlemmar. Foodbox distribution inom gym, tränings- och sportanläggningar ökar i och med tillskottet av Nordic Wellness till över 600 återförsäljare.

Fuuds förvärv av Foodbox slutfördes den 20 juli 2022. Foodbox marknadsför och säljer hälsosamma måltider i träningssegmentet. Bolaget har byggt upp ett starkt distributionsnätverk med egenägda frysar som placeras ut hos återförsäljarna. Genom samarbeten med träningsanläggningarna bedrivs lokal marknadsföring som bidrar till både provköp och lojala kunder inom segmentet.

Listningen hos Nordic Wellness är ett strategiskt viktigt partnerskap för både Foodbox och Fuuds övriga produktportfölj. Genom att utöka närvaron i dessa kanaler stärks varumärket Foodbox samtidigt som det möjliggör marknadsföring och försäljning av Fuuds övriga varumärken inom denna viktiga kanal.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Peter Blom, VD Fuud AB

E-mail: peter.blom@fuudunited.com

Om Fuud-koncernen

Med visionen att bli ett ledande nordiskt företag på FMCG-marknaden med strategi att fortsätta anskaffa och utveckla nya varumärken med stabil intjäningspotential samlar Fuud en rad spännande svenska varumärken inom Functional Foods under samma tak, för att med gemensam kraft utmana de befintliga spelarna inom en av livsmedelsbranschens snabbast växande kategorier.

Fuud växer genom en kombination av organisk tillväxt och förvärv med stort fokus på högkvalitativt innehåll, spännande innovationer och attraktiv design. Fuuds mål är att erbjuda nya och bättre alternativ än de som redan finns på marknaden, och samtidigt bidra till såväl bättre hälsa som ökad livskvalitet för Nordens befolkning.

Med naturligt inbyggd framåtanda, en stark och hungrig säljkår samt en rad rutinerade nyckelspelare i ledning och styrelse har Fuud skapat en balans mellan muskler, driv och erfarenhet. Inom Fuud-koncernen finns just nu följande varumärken: iQ Fuel, Homie, Foodbox, GI-Boxen, Beijing8, Juica, Juicekultur, Bacoccoli, Frill, Nathalie’s, Barfly, Bezzt of Nature och Legendz.

Bolaget är baserat i Stockholm och är noterat på Nasdaq First North Growth Market, kortnamn Fuud. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser. Tel. +46 (0) 8 528 00 399, email info@fnca.se.