Frill Holding rekryterar nyckelpersoner för fortsatt snabb expansion

STOCKHOLM, 27 maj, 2021 08:00 CET

Nasdaq First North-listade Frill Holding AB (publ) anställer nyckelpersoner inom koncernen, för att stärka upp organisationen under den offensiva satsning som bolaget genomför. Camilla Lönn anställs som CFO från och med 1 september 2021 och Fredrik Kling har nyligen anställts som vice VD.

”Vi befinner oss i en spännande och viktig fas i bolaget där vi växer snabbt, och ser att det finns goda förutsättningar för en fortsatt snabb expansion. Här blir Camilla Lönn och Fredrik Kling viktiga anställda för att säkerställa att vi skapar maximalt med värden. Rekryteringarna kommer underlätta vår fortsätta expansion som drivs av organisk tillväxt och förvärv.” kommenterar Peter Blom, VD på Frill Holding AB.

Camilla Lönn anställs som CFO med start 1 september 2021. Camilla har tidigare arbetat som CFO på Karo Pharma, CFO på Boomerang, Business Controller på Mobiloperatören 3 och Svenssons i Lammhult.

Fredrik Kling har nyligen anställts som vice VD i Frill Holding. Fredrik har arbetat med organisationsutveckling, försäljning och ledarskap i över 25 år, och tidigare grundat Klinggruppen AB, varit medgrundare av Kling Homie AB och arbetat som försäljingsdirektör för Sverige, Finland och Danmark på Eric Rahmqvist AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Peter Blom, VD Frill Holding AB

Tel: +46 706 555 698

E:mail: peter.blom@frill.se

Om Frill-koncernen

Frill är ett innovativt företag som har utvecklat en unik food tech-plattform för utveckling av produkter inom functional foods. Genom organisk tillväxt och förvärvsstrategi ska bolaget bli ett ledande företag inom Functional foods i Norden och bidra till bättre hälsa och livskvalitet. Nuvarande varumärken inom Frill-koncernen är: iQ Fuel, Homie Life in Balance, Bezzt of Nature, Nathalie’s Direct Trade, Frill, Add Ice Cream, Bacoccoli och Juica.

Frill Holding skapar nyttiga kostalternativ baserade på vetenskapliga fakta och levererar prisvärd och hälsosam kost till konsumenterna. Bolaget är baserat i Stockholm och är noterat på Nasdaq First North Growth Market, kortnamn FRILL. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser. Tel. +46 (0) 8 528 00 399, email info@fnca.se

Frill-koncernen består av nio bolag: Frill Holding AB (publ), Add Nutrition AB, Zendegii Frill Ltd. (UK), Frill Inc. (USA), Bezzt AB, Kling Homie AB, Nathalies Direct Trade AB, iQ Fuel AB och Juica Sverige AB.