Fuud-ägda varumärket Beijing8 blir centralt listat hos ICA

STOCKHOLM, 12 aug, 2021 08.00 CEST

Fuud, som under första halvåret av 2021 genomförde en rad förvärv inom Functional Foods, däribland Beijing8, fortsätter att växa. Varumärket Beijing8 får nu en centrallistning på ICA med start under vecka 39, 2021. Beijing8 är ett av Europas största varumärken inom dumplings och listningen hos ICA gör att bolaget kan fortsätta att skapa en rikstäckande närvaro i landets Ica-butiker.

Beijing8 erbjuder långsam snabbmat. Vi gör traditionella dumplings, te och smakfulla tillbehör där vi kombinerar gammal kinesisk matkultur med moderna värden för ekologi och långsiktig hållbarhet. Under 2020 såldes över 6 miljoner dumplings på den svenska, finska och norska marknaden.

Peter Blom, VD för Fuud kommenterar nyheten:

• Under flera år har Beijing8 haft en bra närvaro på butiker inom Stockholm- och Göteborgsområdet. Idag har Fuud   rikstäckande säljkår, så nu är tidpunkten rätt att ge samtliga konsumenter möjligheten att bekanta sig med dumplings som ett givet matalternativ oavsett var man bor i landet. Genom att kombinera en intensifierad säljbearbetning med stora marknadsföringsinsatser ser jag med tillförsikt fram emot att haka på en het trend och introducera DUMPLING-SÖNDAG! Asiatisk mat ökar i popularitet och konsumenterna får inte nog av dessa trendiga rätter. Från september utlyser vi därför dumpling-söndag, där man likt Taco-fredag dedikerar en dag i veckan åt dessa asiatiska knyten. Ett perfekt tillfälle att samla familjen och njuta av goda och enkelt tillagade dumplings.

Peter Blom, VD för Fuud fortsätter:

• Produkter under varumärket Beijing8 är gjorda av råvaror av högsta kvalitet oavsett om det är dumplings, såser, drycker eller tillagningsprodukter, det är naturliga ingredienser med ärligt innehåll som är bra för kropp & själ. Produkterna är närproducerade och är enkla att tillaga på bara 10 minuter. Det är således ett perfekt matkoncept som passar hela familjen och alla tillfällen.

Med naturligt inbyggd framåtanda, en stark och hungrig säljkår samt en rad rutinerade nyckelspelare i ledning och styrelse har Fuud skapat en balans mellan muskler, driv och erfarenhet. Inom Fuud-koncernen finns just nu 9 varumärken: iQ Fuel, Homie, Beijing8, Juica, Juicekultur, Bacoccoli, Frill , Nathalie’s, Bezzt of Nature.