Fuud med varumärket iQ Fuel förlänger sitt partnerskap med HockeyAllsvenskan

STOCKHOLM, 16 aug, 2021 08.00 CEST

Fuud har ingått ett tvåårigt partneravtal med HockeyAllsvenskan som möjliggör säljnära marknadsföringsinsatser, lokala events och försäljning på 14 olika orter i Sverige.

Partneravtalet med HockeyAllsvenskan innebär att Fuud och varumärket iQ Fuel kommer synas i HockeyAllsvenskans olika medier och arenor. Under säsongen som startar i september 2021 kommer det varje vecka anordnas events runtom i Sverige och på de 14 arenor som ingår i samarbetet kommer försäljning av iQ Fuel och övriga passande Fuud-produkter bedrivas. Genom samarbetet möjliggör Fuud och iQ Fuel säljnära marknadsföringsinsatser på alla orter som har allsvenskt deltagande. Varumärket iQ Fuel är primärt varumärke i detta partnerskap men även Fuuds övriga varumärken Homie, Nathalie’s, Bezzt of Nature, Frill och Juica är inkluderade i samarbetet.

Peter Blom, VD för Fuud, kommenterar partnerskapet:

• Genom att kroka arm med HockeyAllsvenskan får vi en unik möjlighet att öka vår varumärkeskännedom på en bred front runtom i hela Sverige. Detta kommer uppnås genom events med bra synlighet och genomslagskraft i kombination med stor närvaro i medier och butiker på respektive ort med allsvenskt hockeylag. Samarbetet kommer stärka både iQ Fuel och Hockeyallsvenskan. IQ Fuel är en smart energidryck som ger energi utan negativa effekter, och eftersom produkterna är fria från koffein och taurin kan de säljas utan åldersgräns. IQ Fuel, tillsammans med våra övriga varumärken Juica, Bezzt, Frill och Nathalie’s passar väl in i HockeyAllsvenskans profil och på arenorna runtom i Sverige. Vi är också glada över att samarbetet ger de lokala ungdomsföreningarna ett tillskott för varje såld Fuud-produkt – något som både gör gott för ungdomsidrotten samtidigt som det ger kraft åt våra lokala säljinsatser.

Gabriel Monidelle, VD för HockeyAllsvenskan, kommenterar samarbetet:

• Vi är mycket glada över samarbetet med iQ Fuel och Fuuds övriga varumärken. Fuuds produkter är av hög kvalitet och bra alternativ ur hälsosynpunkt, något vi vill kunna erbjuda ute på våra arenor runtom i landet. Jag ser fram emot ett gott samarbete med Fuud framöver.

Samarbetet med HockeyAllsvenskan har inletts under sommaren 2021 och avtalet sträcker sig till år 2023, med möjlighet till förlängning därefter.

Med naturligt inbyggd framåtanda, en stark och hungrig säljkår samt en rad rutinerade nyckelspelare i ledning och styrelse har Fuud skapat en balans mellan muskler, driv och erfarenhet. Inom Fuud-koncernen finns just nu 9 varumärken: iQ Fuel, Homie, Beijing8, Juica, Bacoccoli, Frill, Nathalie’s, Juicekultur och Bezzt of Nature.