• FUZED/

FUZED och CHERRY XTRFY i nytt samarbete — tillsammans för hållbar gaming

Report this content

Gamingcentret FUZED presenterar ett nytt samarbete med CHERRY XTRFY, en av gamingindustrins största tillverkare av datortillbehör. Samarbetet innebär att den toppmoderna träningsanläggningen i Helsingborg utrustas med de senaste tillbehören för att kunna prestera på topp i gaming. Det är ytterligare ett steg mot målet, där FUZED vill skapa världens bästa community för hållbart spelande.

Sedan FUZED öppnade i Helsingborg 17 september 2022, har företaget vunnit pris som Årets Peppare på Idrottsgalan 2023, tagit in ytterligare kapital för att utöka verksamheten och har nu senast lanserat helt unika esportträningar för barn och unga. Nu presenterar FUZED sitt nya samarbete med den globala jätten CHERRY XTRFY.

CHERRY XTRFY är en sammanslagning av två framgångsrika tillverkare för tillbehör inom gaming: Tyskland-baserade CHERRY och svenska Xtrfy. Efter att ha kommunicerat sin sammanslagning i december 2022, expanderar CHERRY XTRFY globalt med gemensamt varumärke och sortiment inom gamingutrustning. Den svenska delen av bolaget är kvar i Landskrona, där den lokala närvaron fortfarande betyder mycket för företaget.

- Vi har letat efter en partner som delar vår passion och vision för svensk esport. Anläggningen i Helsingborg är bara början, vi siktar på att ta FUZED-konceptet till flera städer över hela Sverige och då behöver vi den bästa utrustningen på marknaden, säger Karl Sergel, vd och grundare på FUZED.
– Xtrfy har alltid stått bakom esportens gräsrötter i Sverige och varit skolornas naturliga partner de senaste åren. Med CHERRY har de redan presenterat samarbeten med de bästa lagen i världen, och tillsammans bygger vi förutsättningarna för att Sverige ska bli en stormakt inom global esport igen.

Den 3000 kvadratmeter stora träningsanläggningen i Helsingborg, där gaming kombineras med fysisk aktivitet och hälsosam kost, kommer nu att utrustas med de senaste headseten, mössen, musmattorna och tangentborden vid samtliga gamingstationer. Uppgraderingen sker samtidigt som FUZED lanserar esportträningar och samarbeten med flera gymnasieskolor, som nu får bästa förutsättningar.

- Den svenska gaming- och esportscenen har betytt mycket för Xtrfy sen starten för tio år sedan, och där har vi mycket gemensamt med FUZED. Vi tycker att det är viktigt att stötta initiativ som främjar esportens utveckling lokalt. FUZEDs långsiktiga verksamhet är en bra plattform för unga gamers och skapar förutsättningar för nästa generation esportare, säger Johan Wältare, European Sales Manager, CHERRY XTRFY.

Om FUZED
Gamingcentret FUZED öppnade i Helsingborg 17 september 2022 och har 6000 aktiva medlemmar. Den 3000 kvadratmeter stora träningsanläggningen, där gaming kombineras med fysisk aktivitet och hälsosam kost, har utöver 16 spelrum även en idrottshall med Sveriges första interaktiva sportgolv, där linjerna enkelt kan bytas ut med hjälp av en surfplatta, beroende på vilken sport som ska utövas. Dessutom serveras bara nyttig kost i lokalerna; ingen läsk, energidryck och inget godis.

About CHERRY XTRFY
German engineering and Swedish design, brought together by a passion for gaming. At CHERRY XTRFY, we elevate the gaming experience by making pro-level performance available to gamers of all levels, with designs that allow you to express yourself. Developed in collaboration with some of the world’s most merited players, our products are based on well-proven technology and the most important component of all: experience. We challenge the industry with innovative product designs, colorful aesthetics and a new level of customizability – making it possible for all gamers to personalize their gear. Join us as we create the new generation of esports equipment: cherryxtrfy.com

Karl Segel
karl@fuzed.com