• FUZED/

Jimmy Sandberg kliver in som delägare i FUZED och tillträder i rollen som head of brand & partnership

Report this content

FUZED, den innovativa aktören som i samarbete med städer bygger framtidens fysiska och digitala infrastruktur för att främja barn och ungas hälsa, stärker nu sitt team. In välkomnar de Jimmy Sandberg i rollen som head of brand & partnership.

Jimmy Sandberg kommer senast från Svenska Spel, där han har varit sponsringsansvarig för Svenska fotbollförbundet, Svenska ishockeyförbundet och Esport.

- Jag är både glad och stolt över förtroendet FUZED gett mig, och jag ser fram emot att vara med och driva bolagets otroligt viktiga arbete framöver. Vi har en generation som växer upp framför skärmen, men samtidigt ett samhälle som inte följer med i utvecklingen. FUZED har verkligen hittat en innovativ lösning som inte bara fysiskt aktiverar barn och unga, utan även bidrar till social interaktion som stärker både glädjen och gemenskapen till sport och spel, säger Jimmy Sandberg, head of brand & partnership.

- FUZED befinner sig på en spännande resa med ett unikt koncept som skapar en ny marknad och ett stort samhällsvärde. Bolaget är redo för en tillväxtfas och rekryteringen av Jimmy till bolaget känns fantastiskt. Med hans breda erfarenhet och nätverk från  Svenska Spel får vi en ovärderlig kompetens i ledningsgruppen och vårt strategiska arbete framåt, säger Karl Sergel, VD på FUZED.

Jimmy Sandberg tillträder sin roll 11 juni 2024.

Om FUZED
FUZED arbetar med att koppla ihop barn och ungas gamingintresse till en hälsosammare livsstil. I nära samarbete med kommuner, näringsliv och organisationer etablerar de fysiska anläggningar där sport möter gaming under samma tak.
Läs mer på: www.fuzed.com

Karl Segel, VD