Delårsrapport

Juli - september 2015

• Nettoresultat av valutahandel:  2,07 % (101,5 %).
  • Rörelseresultat: -76 tkr (260 tkr).
  • Finansiella intäkter och kostnader: 17 tkr (-11 tkr).
  • Resultat före skatt: -76 tkr (260 tkr).

VD Kommentar

Under kvartalet uppgick nettoresultatet av valutahandeln till 2,07 % av förvaltat kapital.

NAV kursen den 30 september uppgick till 326,46 vilket är en uppgång med 226,46 % sedan 1 maj 2011. Styrelsen bedömer att det finns goda möjligheter för lönsam valutahandel även framöver under förutsättning att bolaget kan ta in ett större handelskapital och att valutahandeln fungerar lika bra eller bättre i fortsättningen.

Såsom meddelats i FXI:s pressreleaser av den 3 september 2015 och den 1 oktober 2015 pågår diskussioner om att FXI skall vara advisor till en nystartad valutafond. Härtill förs diskussioner om förvärv av handelssystemet Genova FX. Slutligen förs diskussioner med det bolag som ombesörjt uppstart och startkapital till valutafonden. Startkapitalet om 5 MEUR, som är en förutsättning för att fonden skall starta, är ännu inte inbetalt och det finns inga garantier för att beloppet betalas in. Det är bolagets förhoppning av diskussionerna snart skall kunna avslutas. I avvaktan på att diskussionerna fullföljs har FXI:s det kostnadsfria avtalet med Genova AB för licensen av handelsalgoritmen förlängts.

Taggar:

FXI