• FXI/

FX International - deltar på Laikas investerarträff i Stockholm den11 februari

På Laikas investerarträff i Stockholm den 11 februari kommer FX Internationals VD Ole Helland att hålla en presentation med tonvikt på framtiden för FX International.

Laika är värd för arrangemanget som hålls på Kungsgatan 33, 2 tr, 111 56 Stockholm. För dom som inte kan närvara på plats spelas hela presentationen in (25 min) följt av en moderatorledd frågestund på 5 minuter som sedan kommer läggas ut på webben.

FX internationals VD Ole Helland kommer att presentera företaget och dess strategier för framtiden.

Intresserade ges tillfälle att ställa frågor under presentationen eller i anslutning till arrangemanget.

Ole Helland, VD

Tel: +46 (0) 793 37 67 91 e-post: ole.helland@fxi.se

FX International är ett svenskt FinTech-bolag vars verksamhet är algoritmisk handel och artificiell intelligens (AI). Bolaget har sedan 2007 handlat valutor med ett alogritmiskt dataprogram. Dataprogrammet använder avancerade kombinationer av tekniska indikatorer, analysmetoder och handelsregler för att skapa en optimal handelsstrategi. Bolaget har genom detta program bedrivit algoritmbaserad valutahandel med egen tillgångsmassa i kombination med belåning. Bolaget har sedan juni 2010 bedrivit handel i Genova FX, där Bolaget visat att den algoritmbaserade valutahandeln genererar avkastning på investerat kapital som slagit jämförbara index under denna tid.