• FXI/

FX International (publ.) avslutar idag den pågående företrädesemission

Under perioden 27 november 2018 – 14 december 2018 genomförde FX International AB (publ) en företrädesemission som tillförde bolaget 13.473.225 SEK som nu kommer registreras hos Bolagsverket.

Bolaget nyemitterade 8.959.852 aktier vilket tillför bolaget 13.473.225 SEK före emissions, garanti- och marknadskostnader på ca 4 MSEK. Bolagets totalt antal aktier efter emissionen är 20.312.529 st och aktiekapital är 5.078.132 SEK.

Emissionen innebär att bolaget nu tillförts 9.203.540 SEK vilket även inkluderar 500.000 SEK som kvittats mot skulder. Vilket innebär att bolaget nu är likvit och kan slutföra genomförandet av de planer som styrelsen och ledningen satt upp för 2019.

Det är dock ett fåtal garanterna som inte fullgjort sina åtaganden enligt avtal, vilket har föranlett att emissionen dragit ut på tiden och FXI kommer att inleda en process för att undersöka möjligheterna för att driva in kapitalet från garanterna som uppgår till ytterligare 1.126.775 SEK. Den totala garantin var 14.600.000 SEK men bolaget genomför registreringen av de icke tvistiga medlen som är 13.473.225 SEK och skriver i avvaktan på utslag ner resterande belopp.

För mer information;

Emissionsinstitut: Partner Fondkommission AB
Hemsida: www.partnerfk.com
E-post: info@partnerfk.se
Tel:+46 31 761 22 30

FX International AB (publ)
kontakta: Ole Helland, VD

E-post: ole.helland@fxi.se

FX International är ett svenskt FinTech-bolag vars verksamhet är algoritmisk handel och artificiell intelligens (AI). Bolaget har sedan 2007 handlat valutor med ett alogritmiskt dataprogram. Dataprogrammet använder avancerade kombinationer av tekniska indikatorer, analysmetoder och handelsregler för att skapa en optimal handelsstrategi. Bolaget har genom detta program bedrivit algoritmbaserad valutahandel med egen tillgångsmassa i kombination med belåning. Bolaget har sedan juni 2010 bedrivit handel i Genova FX, där Bolaget visat att den algoritmbaserade valutahandeln genererar avkastning på investerat kapital som slagit jämförbara index under denna tid.