Tidigarelägger Kvartalsrapport till onsdag 8/4

FX International AB (publ) meddelar att man tidigarelägger kvartalsrapporten som tidigare var planerad till den 30 april men nu kommer publiceras den 8 april.

Medan Coronaviruset sprider oro världen över, handlar algoritmen fortsatt med positiv avkastning och FX International följer detta så klart väldigt noga. Vår CFO har därför meddelat att alla siffror är uppdaterade och klara till den 8 april och därför avser FX International AB (publ) också publicera dessa resultat tidigare än planerat.

”Algoritmen följer varken fruktan eller panik, utan hittar istället handelsmöjligheter som den rationellt agerar på och det lovar väldigt gott även inför framtiden. Vi följer så klart detta väldigt noga och ligger därför hela tiden uppdaterade så långt det är möjligt och det gör att vi räknar med att kunna presentera dessa siffror redan denna vecka. Som vi meddelat tidigare är resultaten från förvaltningen mycket positiva och har inte påverkats negativt av Coronakrisen.”, säger VD, Ole Helland, FX International AB (publ.)

Mer information kommer att förmedlas löpande via Spotlight Stock Market, Cision och våra egna kanaler. Anmäl dig gärna för löpande och direkt information.

Ole Helland, VD

Tel: +46 (0) 793 37 67 91

e-post: ole.helland@fxi.se

FX International är ett svenskt FinTech-bolag vars verksamhet är algoritmisk handel och artificiell intelligens (AI). Bolaget har sedan 2007 handlat valutor med ett alogritmiskt dataprogram. Dataprogrammet använder avancerade kombinationer av tekniska indikatorer, analysmetoder och handelsregler för att skapa en optimal handelsstrategi. Bolaget har genom detta program bedrivit algoritmbaserad valutahandel med egen tillgångsmassa i kombination med belåning. Bolaget har sedan juni 2010 bedrivit handel i Genova FX, där Bolaget visat att den algoritmbaserade valutahandeln genererar avkastning på investerat kapital som slagit jämförbara index under denna tid.