Utfall, mer än 95% tecknat, i Teckningsoption TO1

FX International har idag fått en avstämning från Partner Fondkommission som ansvarat för hanteringen kring TO1 där drygt 95% av optionerna tecknats.

”Teckningstiden avseende FX International TO 1 har gått ut och det utnyttjades 8 556 199 optioner och vi har fått in 18 823 637,80 SEK”, utdrag ur avstämningen från Partner Fondkommission AB.

Det motsvarar ca 95,5% av den totala volymen om 8 959 852 optioner och de som tecknat har nu fått tilldelat Interims aktier som så snart allt är registrerat och slutligen avstämt kommer få dessa omvandlade till FXI aktier. Detta innebär också att bolaget tillförs 18,8MSEK före emissionskostnader.

Mer information kommer att presenteras löpande.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som FX International AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanståendes kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 mars 2020.

Ole Helland, VD                           Johan Olsson, Styrelseordförande

Telefon: +46 (0) 793 37 67 91      Telefon: +46 (0) 705 42 46 00

E-Post: ole.helland@fxi.se           E-Post: johan.olsson@fxi.se

FX International är ett svenskt FinTech-bolag vars verksamhet är algoritmisk handel och artificiell intelligens (AI). Bolaget har sedan 2007 handlat valutor med ett alogritmiskt dataprogram. Dataprogrammet använder avancerade kombinationer av tekniska indikatorer, analysmetoder och handelsregler för att skapa en optimal handelsstrategi. Bolaget har genom detta program bedrivit algoritmbaserad valutahandel med egen tillgångsmassa i kombination med belåning. Bolaget har sedan juni 2010 bedrivit handel i Genova FX, där Bolaget visat att den algoritmbaserade valutahandeln genererar avkastning på investerat kapital som slagit jämförbara index under denna tid.